Hicaz Makamı Şarkılar


Hicaz Taksim (Ömer Erdoğdular)

Hicaz Saz Eserleri

Hicaz Hümayun Saz Semaisi (Veli Dede)
Hicaz Peşrev (Refik Fersan)
Hicaz Saz Semaisi (Refik Talat Alpman)
Hicaz Mandıra
Hicaz Oyun Havası (Haydar Tatlıyay)
Hicaz Oyun Havası (Şükrü Tunar)
Hicaz Sirto (Sultan Abdülaziz)

Hicaz Şarkılar

Hicaz Fasıl
Acaba şen misin kederin var mı
Açık bırak pencereni, örtme perdeyi bu gece
Açmazsan eğer kalbime sen yâre-i hicran
Ada sahillerinde bekliyorum (Hicaz İstanbul Türküsü)
Affeyle suçum ey gül-i ter başıma kakma
Ağla çeşmim eski lezzet kalmamış peymânede
Ağlamışım gülmüşüm kırılıp dökülmüşüm
Ağlar gezerim sahili sanki benimlesin
Ağyâr ile sen geşt-ü güzâr eyle çemende
Ah nideyim sahn-ı çemen seyrini cânânım yok
Akşam erdi yine sular karardı
Aldattın beni seviyorum diye kalbimi yaktın
Anladım sevmeyeceksin beni sen nazlı çiçek
Anlatılmaz bin dert ile geçiyor çileli ömrüm
Apansız uyanırsan gecenin bir yerinde
Artık bu solan bahçede bülbüllere yer yok
Âşıklarının hâline ey mâh acımazsın
Aşkı seninle tattı, hicrânla yandı gönül
Ateş-i sûzân-ı firkat yaktı cism ü cânımı
Ayrılık ateşten bir ok
Baharın zamanı geldi a canım
Baktıkça hüsn-ü ânına hayrân olur âşıkların
Bende hicrân yarasından da derin bir yara var
Ben gamlı hazan sense bahar dinle de vazgeç
Beni kahreder bu kaçışların
Benim yarim gelişinden bellidir (Hicaz Türkü)
Bir ateşim yanarım külüm yok dumanım yok
Bir bahar akşamı rastladım size
Bir gün karşılaşırsak ayrıldığımız yerde
Bir kere sevdim diye bin pişmân etme beni
Bir nigâh et ne olur halime ey gonce dehen
Bir rüzgar esti felek mecâlim kesti felek
Boğaziçi şen gönüller yatağı
Bu yara başka yara
Bu yerler ne füsûnkardı
Bülbül güle konar öter
Bülbül ne gezersin Çukurova'da (Hicaz Türkü - Uzun Hava)
Bülbülün çilesi yanmakmış güle
Çaresizim çaresiz
Çatılmış kaşlarınla kime düşman gibisin
Çıksam şu dağların yücelerine
Çok yaşa sen Ayşe
Değdi saçlarıma bahâr gülleri
Değdi saçlarıma bahar küleği - Azeri
Deli gönül gezer gezer gelirsin
Derdimi arz etmeğe ol şûha bir dem bulmadım
Derdimi ummana döktüm âsumâna inledim
Dil şâd olacak diye kaç yıl avuttu felek
Dün gece ye's ile kendimden geçtim (Hicaz Divân)
Eğilmez başın gibi gökler bulutlu efem
Elâ gözlerine kurban olduğum
El çek tabib el çek yaram üstünden
Enginde yavaş yavaş
Erkilet güzeli bağlar bozuyor (Hicaz Türkü)
Ey büt-i nev edâ olmuşum müptelâ
Ey çerh-i sitemger dil-i nalana dokunma
Geceler yârim oldu aman aman garibem
Geçmiş güzel günleri rûhumla anıyorum
Gemilerde tâlim var (Hicaz İstanbul Türküsü)
Gidem dedim aman yârenlerim darıldı (Hicaz Rumeli Türküsü)
Gitmek mi zor kalmak mı zor
Gitti gelmez bahar yeli şarkılar yarıda kaldı
Gittin de bıraktın beni aylarca kederde
Gölgesinde mevsimler boyu oturduğumuz
Gönlüm yaralı bilmiyorum yar bana n'oldu
Gönlümün içindedir gözden ırak sevgilim
Gönül penceresinden ansızın bakıp geçtin
Görmedim ömrümün âsûde geçen bir demini
Gözlerimden yüzün kulaklarımdan sesin silinmedi senelerdir
Gözyaşımda saklısın, ağlayamam ben
Gülmedi şu bahtım gülmedi gitti
Gülşen-i hüsnüne kimler varıyor
Gülünce gözlerinin içi gülüyor
Gün be gün yaşanan o hatırayı unutup bir yana atmak olmaz ki
Haberler yollasam seni çağırsam
Hal-i nez'imde acırsın sevdiğim dinle beni
Hançer-i aşkınla ey yâr gönlüm üzre vurma hiç
Hastayım yalnızım seni yanımda
Hazân ile geçti gülşen-i bûstan
Hicranla geçen günleri hasretle anarken
Hüsnüne güvenme, ey ruy-i mâhım
İçimdeki özlemi uyutamıyorum yâr
İstanbul'da Boğaziçinde Bir Garip Orhan Veli
Kader kime şikayet edeyim seni bilemem
Kalbimde gizli bir sevgi mi arar
Kalb kalbe karşı derler onun için sormadım
Kalmadı bende ne arzu ne gönül
Kapıldım gidiyorum bahtımın rüzgarına
Kayboldum kaybolan yıllar içinde
Kırmızı gülün alı var (Hicaz Rumeli Türküsü)
Kimseyi böyle perîşân etme Allâh'ım yeter
Körfez'deki üç beş güzel söylesinler şarkı gazel (Hicaz Köçekçe)
Madem ki gidiyorsun bırakıp burda beni
Mah yüzüne âşıkanım
Mahmur bakışlı dilberim (Karabiberim)
Martılar ah eder, çırparlar kanat
Muhabbet bağına girdim bu gece
Nasıl geçti habersiz o güzelim yıllarım
Ne gelen ne soran var, acı geçti günlerim
Ne günah etse açılmaz iki gönlün arası
Ne küstün bî-sebep öyle
Neyleyim köşkü neyleyim sarayı
Niçin bülbül figân eyler bahâr eyyâmıdır şimdi
Pencere açıldı Bilal Oğlan piştov patladı (Hicaz Rumeli Türküsü)
Pencereden kuş uçtu yandı yürek tutuştu (Hicaz Türkü)
Pınarın başında su verdin içtim (Ayşem)
Rûyâ gibi uçan yıllar biraz durun, durun biraz
Sana bir buse vermedim diye nasıl kızarsın, istemedin ki
Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul
Sayd eyledi bu gönlümü bir gözleri âhû
Senede bir gün
Sen hep beni mazideki halimle tanırsın
Sen saçlarıma koşan aklar gibisin
Seni sevda çiçeğim tac-ı serim
Sevemez kimse seni benim sevdiğim kadar
Severim cân ü gönülden seni tersâ çiçeğim
Sîne-i sûzânıma âhım yeter
Sırma saçlı yârimin can bahşederken işvesi
Sislendi hevâ, tarf-ı çemenzârı nem aldı
Söyleyemem derdimi kimseye, dermân olmasın diye
Şarkılar söyle o sahillerde
Şarkılardan fal tuttum ikimize kaç kere
Şu limandan (Yalta'dan) taş yükledim gemim dolmadı (Hicaz Türkü)
Tadı yok sensiz geçen ne baharın ne yazın
Takvimlerden haberin yok mu geçiyor yıllar
Tasdi edeyim yâri biraz da sühânimle
Tel tel taradım zülfünü
Terket beni artık yetişir sende vefâ yok
Terkeyledi gerçi beni ol mâh-cemâlim
Ufuklara yaslanmış yorgun dağlar sırayla
Ülfet etsem yâr ile ağyare ne
Ümitsiz bir aşka düştüm, ağlarım ben hâlime
Vardar ovası (Hicaz Rumeli Türküsü)
Yalan değil pek kolay olmayacak unutmak
Yalanmış bülbülün sevgisi güle
Yeşil gözlerini ufkuma ger ki
Yıllar ne çabuk geçti o günler arasından
Yine neş'e-i muhabbet
Yine tâb-ı nigâh-ı hayrete eşk-i kühûl çekdim
Yüceldikçe yüceldi yüce dağlar
Zannım bu ki cânâ beni kurbân edeceksin

12 yorum:

  1. Hicaz makamı makamların şahıdır bence.

    YanıtlaSil
  2. Sadece TSM eserleri değil,Pop ve Anadolu Pop türündeki eserlerin çoğu da Hicazdır.Bu nedenle bu eserler çok benimsenmiştir:Aldırma Gönül,Aman Kerem,Herşey Senin Uğruna,Merdo....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, haklısınız örneğin Sigaramın dumanına sarsam saklasam seni adlı eser de bir hicaz eserdir.

      Sil
  3. HİCAZ HER ZAMAN HİCAZDIR.EN DUYGUSALI BENCE

    YanıtlaSil
  4. Hicaz makamının isminin Arabistandaki kutsal şehirler olan Mekke ve Medine şehirlerinin olduğu bölgeye verilen Hicaz isminden geldiği rivayet edilir. Bu bilgi doğru mudur acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, bildigim kadari ile dogru olabilir. Bölge cografyasi Hejaz olark bilinen arbistan yarim adsinin batisina bakan bölumudur ve osmanlilarin bölgeden cekilmesinden sonra Hijaz Kralligi ilan edilmistir. Ayrica Medine Damaskus arsindaki gine osmanlilarin yaptigi demiryoluda hijaz trenyolu olarak adlandirilir ve Sam¨daki Hijaz tren istasyonu gine adini bu bölgeden almis olmalidir.

      Sil
  5. En baba hicaz şarkılar burda toplanmış. Helal olsun.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bir kaynak, bayıldım

    YanıtlaSil
  7. Emeğiniz için teşekkürler. Çok yararlı ve kaliteli bir blogunuz var.

    YanıtlaSil
  8. güzelmiş...

    YanıtlaSil
  9. Emeği gecenlere teşekkürler...çok güzel hazırlanmış...

    YanıtlaSil
  10. Cidden çok kaliteli bir blog, öyle ki haftaya konservatuvar sınavım var ve parçalarımı bu siteden hazırlıyorum. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz.