Hüzzam Makamı Şarkılar

Hüzzam Taksim - Tanburi Necdet Yaşar

Hüzzam Saz Eserleri

Hüzzam Peşrev (Seyfettin Osmanoğlu)
Hüzzam Peşrev (Tanbûrî Büyük Osman Bey)
Hüzzam Saz Semaisi (Dr. Cemil Özbal)
Hüzzam Saz Semaisi (Udî Nevres Bey)
Hüzzam Saz Semaisi (Neyzen Yusuf Paşa)
Hüzzam Saz Semaisi (Refik Fersan)

Hüzzam Şarkılar

Açmam açamam söyleyemem çünki derinde
Ağla çeşmim eski lezzet kalmamış peymânede
Akasyalar açarken
Akşam dönüşü geçtim o esrarlı bağından
Akşamın olduğu yerde bekle diyorsun gelmiyorsun
Akşam oldu yine bastı kareler (Hüzzam Türkü)
Albümlere baktım da bende resmin kalmamış
Aldım hayâl-i perçemin ey mâh dîdeme
Alıverin bağlamamı çalayım (Hüzzam Türkü)
Arabaya taş koydum (Hüzzam Türkü)
Aşkın bana bir gizli elem oldu güzel yâr
Aşkın beni durmaz yakar
Aşkınla sürünsem yine aşkınla delirsem
Âvâre gönül yine sensiz hicrâna daldı
Aylar yıllar geçti yok senden bir haber
Ayrılık ümitlerin ötesinde bir şehir
Ay öperken suların göğsünü, sahilde yıkan
Bahar oldu beyim evde durulmaz
Batarken ufukta bu akşam güneş
Bekledim gelecektin ömre bedel ân gibi
Bekledim yıllarca lakin, gelmedin ey nazlı yâr
Beklerim her gün bu sâhillerde
Ben bir gün ölürsem sana hasret yaşamakla
Beni ağlar görürsen
Beni bırakıp burada gitme güzeller güzeli
Benim şu yollardan üzgün geçtiğim senin yüzünden
Bilirim daha sen pek küçüceksin
Bilmem bu gönülle ben nasıl yaşayacağım
Bilmem ki beni sen ne zaman şâd edeceksin
Bin hüzün çöktü yine gönlüme akşamla benim
Bir garip aşığım ben
Bir gülle benim gönlümü gülzâra çevirsen
Bir sen kaldın içimde bir de o hatıralar
Bir yangın sonrası şimdi yüreğim
Bir yâre kalır kalbime her nâzlı güzelden
Bir yer ki sabah olmayacaktır adı gönlüm
Bir zamanlar maziye bak ne kadar şendik
Böyle mi esecekti son günümde bu rüzgar
Bu gece son gecemiz (At kadehi elinden)
Bu hazan yine kalbim maziden daha kırık
Bu ne sevgi ah, bu ne ızdırap
Çekemezler sevgimizi bilemezler kalbimizi
Dalgın geceler el ele geldik yarınızda
Dargın ayrılmayalım diye koştum sana dün
Devâ bulmayacak mı kalbimdeki bu yara
Dîl-hûn olurum yâd-ı cemâlinle senin ben
Dilimi bağlasalar anmasam hiç adını
Dinmiyor hiç bu akşam ne gözyaşım ne acım
Dün gece bir şuhun bezmine gittim
Dün gece mehtâba dalıp hep seni andım
Düriye'min güğümleri kalaylı (Hüzzam Türkü)
Ettiğin cevri bile kendime nimet bilirim
Ey gül-i bağ-ı edâ sana oldum müptela
Ey sabâh-ı hüsn ü ânın âfitâb-ı enveri
Gecenin matemini aşkıma örtüp sarayım
Gezdiğim dikenli aşk yollarında
Gönlümde özleminle yolunu bekliyorum
Gönlüm nice bir senden uzak günleri saysın
Gönlüm seher yeli gibi daldan dala essem diyor
Gönül durup dururken bir güle uçtu kuş gibi
Gönül verdim bir civâne
Gördüm ki sarmış yârimin etrafını ağyâr
Görmedim uysun felek âmâlime
Gözüm hasretle giryândır
Gözünün rengini sordum kara sevda dediler
Güldür artık ağlatma
Gülmedin güldürmedin bilmem kabahat kimdedir
Gül olsam ya sümbül olsam beni koklar mısın
Güzel gün görmedi avâre gönlüm
Hadi ben öfkemi yenemedim de
Hâleli gözlerin hayâle döndü
Hasta kalbimde yanan derdi niçin anlamadın
Hayat budur sevgilim geçenler unutulur
Her gece yollarda gözledim seni
Her gelen gideni aratır derler
Her şey bana göz süzüp baktığın an başladı
Her zaman bir olur mu ey hunrîz nigâhım
Hicran-ü elem sine-i pür hûnumu dağlar
Hicrân yine hicrân mı bu aşkın sonu söyle
Hülyâmı saran hâreli bir çift göze daldım
İndim havuz başına (Hüzzam Türkü)
İnleyen udum mu yoksa ben miyim fark eylemem
Kalbi hicran yarası sineyi gam öldürür
Kalbime koy başını doktor nabzımı bırak
Kalbimin sahibi sensin orda yalnız sen varsın
Kalbim kanıyor durmadan en tatlı çağında
Kalbim yanıyor her ne zaman ismini ansam
Kaleden top atarlar (Hüzzam Türkü)
Kanayan kalbimdeki son yara izi senden
Kederli günlerimde arkadaş oldun bana
Kıskanırım seni ben
Kurbân olayım gamzene bir kez nazâr eyle
Kuyu da başında testi (Hüzzam Türkü)
Küşâde tâli'im hem bahtım uygun
Leylâkların hayâli salkımların emeli
Madem küstün dargındın neden geldin ağladın
Mahzun duruşun âşıka bin ömre bedeldir
Mahzûn gönül heyhât, heyhât şâd olacak mı sanıyorsun
Mahsun kalbim günden güne aşkınla eriyor
Mânâda güzel, ruhta güzel, tende güzelsin
Meftûn olalı sen şeh-i hûban-ı cihâna
Menekşe gözlerde hiç vefâ yokmuş
Mevsimler geçti bak arayıp hiç sormadın
Ne bekledim sevgiden ne kaldı bak elimde (Bir hüzzam şarkı gibi)
Ne dökmek istesem yaş var ne çeşmanımda fer kaldı
Niçin nâlendesin öyle gönül derdin nedir söyle
O siyah gözlerini bir daha olsun göreyim
Olsa âlem reşk-i gülzâr-ı irem
Ömrümüzün son demi son baharıdır artık
Ömrümüzün son saati çalmadan gel ne olur
Ömrüm seni sevmekle nihâyet bulacaktır
Pişman olur da bir gün dönersen bana geri
Rahat olsun yüreğin işte sabah oluyor
Reh-i aşkında edüp kaddimi kütâh gönül
Rüzgâr susmuş ses vermiyor nedendir
Saatlerce başbaşa kaldığımız geceler
Sabrımı gamzelerin sihr ile târâc edeli
Saçların dağılmış, görünmez yüzün
Saklarım sinede her an seni canım diyerek
Sen de Leylâ'dan mı öğrendin cefâkâr olmayı
Sen gül dalında gonca ben dağ yolunda yonca
Seni, sesini, gözlerinin rengini unutabilsem
Sen sanki baharın gülüsün şen çiçeğimsin
Sesimde şarkısı aşkın figân olup gidiyor
Sevdası henüz sînede gönlüm gibi sağdı
Sevdiğim dünyalar kadar, gel dese bir gün gel dese (Vesvese)
Seviyordum onu ruhumda kanarken yâreler
Seyre daldık gonce-i handânı bir ömür bitti
Solgun durmak isteklen sevil açıl çiçeklen
Sonbaharın bizi daldırdığı rûya geçici
Son hatıra aşkımda kalan bir sarı saçtı
Sormadın halimi hiç kalbimin esrarı nedir
Söyleme bilmesinler bu aşkın bittiğini
Şu göğsüm yırtılıp baksan, dikenler aynı güldendir
Şu yalan dünyayı aşksız geçirme
Talihin elinden oyuncak oldum
Uzun yıllar ötesinden hatırını sorayım mı
Ümîdini kirpiklerine bağladı gönlüm
Ümitlerim hep kırıldı yârim artık gelmeyecek
Ümitsiz bir bekleyiş hasreti var içimde
Yanıyor mu yeşil köşkün lambası yâr (Hüzzam İstanbul türküsü)
Yine bir sızı var içimde akşam oldu diye
Yine bugün dertli gönlüm yâr aklımdan gitmiyor
Yine efkarlıyım dilim dönmüyor
Yine yakmış yâr mektubun ucunu
Yitirmişim ben gülümü uçurmuşum bülbülümü
Yok artık yok gönlümün yanacak başka yeri
Yokluğun her dakika ölüm demek gitme kal
Yüzüme bakarak gözleri nemli
Zamanı var ki her bezmim anarsın
Zamanla belki geçer bu aşk da hicrân da

Harici Linkler

Hüzzam Makamı Seyri

31 yorum:

  1. Ellerinize sağlık hem sözler var, hem nota, hem de yorular var VİDEO süpr bir site devam edin lütfen

    YanıtlaSil
  2. En duygu yüklü makam Hüzzam Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. az okunan,az bilinen klasik hüzzam eserlere de yer verilmesi dileğiyle..saygılar,başarılar...

    YanıtlaSil
  4. Bazı eserler Segah olmasına karşın Hüzzam olarak aktarılmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış girilenlerin hangileri olduğunu da yazsaydınız?

      Sil
    2. GÜLLERE ÖZENME , GÜLLER SANA ÖZENSİN ya da
      güllere benzeme , güller sana benzesin sen çiçeklerden güllerden de güzelsin.
      bu tarz bi sözü olan hüzzam makamından bi parça arıyorum bilen ilgilenirse sevinirim.

      Sil
    3. Gül olsam ya sümbül olsam beni koklarmısın.

      Sil
  5. EMEĞİ GEÇEN HERKESE ÇOK TEŞEKKÜRLER.ÇOK GÜZEL BİR SİTE ÇOK YARARLANIYORUZ.

    YanıtlaSil
  6. SÜPER OLMUŞ.ELLERİNE SAĞIK

    YanıtlaSil
  7. BİR YANGIN YERİ ŞİMDİ YÜREĞİM NE DUMANIM KALMIŞ NE DE KÜLLERİM lütfen bu Hüzzam şarkıyı ekleyin listenize

    YanıtlaSil
  8. Talat Er'in çok güzel bir bestesi var. "Kalbim yanıyor her ne zaman ismini ansam" Sitenizde yer verirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  9. /Mahzun duruşun aşıka bin ömre bedeldi/ adlı eserin notası /mahzun kalbim günden güne aşkınla eriyor/ isimli esere ait. Sözü edilen değişikliğin yapılmasının yanı sıra ikinci esere de blogunuzda yer verirseniz çok sevinirim. Müthiş bir hizmet sunuyorsunuz. Ellerinize ve gönlünüze sağlık. Çok çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Ümitsiz bir bekleyiş, hasreti var içimde

    YanıtlaSil
  11. Nihavend dinlendirir ,
    Hicaz dertlendirir ,
    Hüzzam ağlatır .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru bi tesbit

      Sil
    2. Hicaz süründürür, Hüzzam öldürür.

      Sil
    3. Hüzzam kahreder, Sabâ öldürür :)

      Sil
  12. Emeği geçen herkese teşekkür ederim Birde solfej eklenmiş olsa, nurun ala nur olurdu, saygılarımla.

    YanıtlaSil
  13. Konyamızın sevilen bir türküsü va. "KEŞGEM SENİ SEVMESEYDİM" tavsiye ederim. Başarılarınızın devamı dileklerimle. Slm.

    YanıtlaSil
  14. Emeğinize ellerinize sağlık,FAKAT bazı şarkılarda sizin yazdığınız sözler ile yayınladığınız video'daki sözler farklı. Örneğin: (Kaleden top atarlar) saygılarımla.

    YanıtlaSil
  15. Yitirmişim ben gülümü uçurmuşum bülbülümü

    YanıtlaSil
  16. "Ümitlerim hep kırıldı yarim artık gelmeyecek". Yesari Asım ARSOY'un bu güzel eserini Hüzzam eserlerin arasına dahil edebilir miyiz. Şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  17. ''sen sanki baharın gülüsün şen çiçeğimsin'' hüzzam eser

    YanıtlaSil
  18. "GÖRMEDİM UYSUN FELEK AMALİME"...

    YanıtlaSil
  19. Merhaba, Bestesi Şevki Bey‘e ait olan "Küşâde tâli’im hem bahtım uygun" eserini de listenize ekleyebilirmisiniz, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  20. Methaba,,
    Öncelikle severek,keyifle dinlediğim,izlediğim siteniz için çok,çok teşekkürler,,,gayet başarılı...
    Bir istirhamım olacak,,,severek dinlediğim İsmini yazacağım hüzzam esere de sitenizde yer verirseniz sevinirim...
    "Her şey bana göz süzüp, baktığın an başladı,,,
    Yüreğimi kor gibi yaktığın an başladı"
    (Bahadır Özüşen güzel söylüyor)
    Şimdiden teşekkür eder sağlıklı çalışmalar dilerim

    YanıtlaSil
  21. Emeği geçenler sağ olsun, var olsunlar !..

    YanıtlaSil
  22. "Seviyordum onu ruhumda kanarken yaralar". Büyük Üstad Selahattin Pınar'ın bu güzel hüzzam eserini Blog'umuza dahil edebilir miyiz? Peşinen teşekkürler...

    YanıtlaSil
  23. Merhaba, bestesi Alaeddin YAVAŞÇA ya ait hüzzam makamındaki "Bir garip aşığım ben" eserini de ekleyebilirmisiniz,
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  24. Anladım seni sevmek harammış YOK

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.