Kürdilihicazkar Makamı Şarkılar


Kürdilihicazkar Taksim (Ali Can AŞKIN)

Kürdilihicazkar Saz Eserleri

Kürdilihicazkar Longa (Kemanî Sebuh)
Kürdilihicazkar Peşrev (Vasilaki Efendi)
Kürdilihicazkar Saz Semaisi (Reşat Aysu)

Kürdilihicazkar Şarkılar

Kürdilihicazkar Fasıl
Âh bu şarkıların gözü kör olsun
Akşam yine gölgenle sabah etti bu gönlüm
Avuçlarımda hâlâ sıcaklığın var inan
Bağa girdim kamışa su ne yapsın yanmışa
Başka söz söylemem aşktan yana ben
Ben bir yuvasız kuş gibi çamlarda gezerken
Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın
Bir gamlı hazânın seherinde ısrâra ne hacet yine bülbül
Bir kendi gibi zâlimi sevmiş yanıyormuş
Bir sabah bakacaksın ki bir tânem ben yokum
Bir yaz gecesi Çamlıca mehtâbına geldin
Bitmez tükenmez bu dert ömür diyorlar buna
Bu akşam bütün meyhanelerini dolaştım İstanbul'un
Bu akşam yine dertlerimle baş başa kaldım
Bu ateşi sen yaktın içime gel de sen söndür
Bunca cevrinle gönül ülkesi virâne olur
Cânândan uzak kaldı gönül
Damlalar damla damla içimde çağlar gibi
Derdin ne ise saklama mahrem olayım ben
Dertleri zevk edindim bende neşe ne arar
Duygular coşuyor çaldığın zaman (Sen vur da tamburun tellerine yâr)
Ehli aşkın neşvegâhı kûşe-i meyhanedir
Endülüste Raks
Ey benim baht-ı yârim, gönlümün tahtı yârim
Ey mutrîb-i zevk âşinâ
Ey nâz-ü işve velvele-î şân olan sana
Gel sen bize akşam yine mehtâb görünsün
Geçmesin günümüz sevgilim yasla
Gidelim Göksu'ya bir âlem-i âb eyleyelim
Girdim yârin bahçesine gül dibinde gül'izâr
Gitmesin hayalin ölürüm dideden
Gittin bıraktın beni gurbet ellerde
Gözü ceylân gözüdür bakışı mestanedir
Gurûb etti güneş dünya karardı
Gümüş tellerle örsem saçının her telini
Günaydınım narçiçeğim sevgilim
Hançer-i ebrûsu saplandı dile
Her tel saçı bir ter dudağın değdiği yerdir
İçince şarâbı ezelde gönül
İftirâkındır sebep bu nâle-vü feryâdıma
Koparan sinemi ağyâr elidir
Kurumuş topraklar gibiyim
Meftûnun oldum ey vech-i ahsen
Ne demiştin niçin caydın sözünden
Nereden sevdim o zâlim kadını
Ne o bensiz edebilir ne temelli gidebilir
Ne olur akşamları gelsen otursan yanıbaşıma
Nur salkımısın gül ki, bahar bahtıma yansın
O güzel başını göğsüme koysan
O kadın ah o kadın
Olacak âh olacak o yâr benim olacak (Kürdilihicazkar Tango)
Ömrümce o saf aşkını kalbimde yaşatsam
Safâlar getirdiniz safâ geldiniz dostlar
Sana ey cânımın cânı efendim
Saymadım kaç yıl oldu sen ellerin olalı
Sen beni bir bûseye ettin fedâ
Sen körfeze geldiğin zaman yıldızlar güler
Seni ben ellerin olsun diye mi sevdim
Seni benden alamazlar çünkü benim canım sensin
Seninle buluşmamız ne kadar zor olsa da
Sîneler aşkınla inler dîdeler mahmûr olur
Sorma bana nâfile neler düşündüğümü
Söyle naz mı bu kaş çatış
Şarap koy kadehime kan doldurma bu akşam
Şarap mahzende yıllanır
Uçsun adadan gönlüme sinendeki gamlar
Unuturum diye yorma kendini
Yalancıdır hep aynalar gir kalbime gör kendini
Yaşlı gözlerimi kuruttum bu gece
Yıldızlı semalardaki haşmet ne güzel şey
Yüzüm şen hatıram şen meclisim şen mevkiim gülşen

3 yorum:

  1. herşey için teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. SAFALAR GETİRDİNİZ ESERİ YOK AMA

    YanıtlaSil
  3. tebrikler super calisma emeginize saglik...

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz.