Hicazkar Makamı Şarkılar


Hicazkar Taksim

Hicazkar Saz Eserleri

Hicazkar Oyun Havası (Şükrü Tunar)
Hicazkar Saz Semaisi (Kemal Niyazi Seyhun)
Hicazkar Sirto (Kemanî Sebuh)

Hicazkar Şarkılar

Ağlatıp küstüreceksen hep boyun büktüreceksen
Beni sana bağlayan gözlerinin rengidir
Çiçekler derleyeyim bir demet eyleyeyim
Çözmek elinde değil gönlümü senden kadın
Gönül derdi çekenleri, gizlice yaş dökenleri
Gül dalında öten bülbülün olsam
Her derde şifâ zülfünü koklar bayılırdım
Hicr-i lebinde yârin bir dil ki oldu nâ-hoş
İnan üzülmedim elvedâ derken
İzmir'in içinde vurdular beni (Hicazkar Türkü)
Kırsa bin tel nâz ile terk-i esâret eylemem
Kulağımdan gitmiyor ninni sesin (Annem)
Leylâ acep neden ses vermiyor feryâdıma
Lezzet almış geçmiyor sevdayı dildârdan gönül
Mâni oluyor halimi takrire hicâbım
Mestim bu gece sen de bana mest olarak gel
Oturmuş testi elinde çeşme taşına
Rûhumda neşe hayâle daldım
Sarı mimozamsın sen benim
Senelerce aşkı anmış mahzun kalpler hep aldanmış
Son aşkımı canlandıran en tatlı emelsin
Şen gözlerinle yüzüme bir baktın
Visâl-i yâr ile mest ol hayâle dalma gönül
Yolları gurbete bağlayan dağlar
Yüzün güllerden ince (Günaydın sevgiliye günaydın)