Muhayyer Makamı Şarkılar

Muhayyer Taksim

Muhayyer Saz Eserleri

Muhayyer Peşrev (Tanburi Cemil Bey)
Muhayyer Saz Semaisi (Tanburi Cemil Bey)

Muhayyer Şarkılar

Ay doğdu batmadı mı
Bahar oldu, düştün dile
Batan gün kana benziyor
Bıçak düşmez belinden
Bî huzûrum nâle-i mürg-i dil-i dîvâneden
Bir elif çekti yine sîneme cânan bu gece
Bir gönülde iki sevda sonu bilmem ne olur
Bir gün sevdiğimi anlayacaksın
Çepçevre bahar içinde bir yer gördük
Çile bülbülüm çile
Esmerim kıyma bana
Ey ateş-i gam bağrımı yak kanlı kebab et
Feryâda ne hâcet yürü bend eyle dehânın
Gezdim yürüdüm dün gece hicrânımı yendim
Gözden cemâlin çün ırağ oldu
Güneş gibi şahsım olsa
Hâl-i siyeh-i gerden-i nâzik terindedir
Her hâlinle her şeyinle güzelsin
Humârı yok bozulmaz meclisi meyhâne-yi aşkın
İltimas etmeye yâre varınız
İstanbul'dan Üsküdar'a yol gider
İşte seni seven benim
Nar bahçesinin goncası gülgûn dehenindir
Ne zaman görsem onu ayaklarım dolaşır
Niçin mahzun bakarsın sen bana öyle
Ok gibi hûblar beni yaydan yabana attılar
Ol gonca dehen bir gül-i handân olacaktır
Sâkî içelim câmını demsâz olarak gel
Sana gül gonca diyorlar bana şeydâ bülbül
Serâpâ hüsn ü ânsın dilsitansın nâz-perversin
Sevdiceğim âşıkını ağlatır
Söğüdün yaprağı narindir narin
Titrer yüreğim her ne zaman yâdıma gelsen
Yâdımda o sevdalı yeşil dîdelerin var
Yenilendi derdim neden bilemem
Yetmez mi sana bister-ü bâlin kucağım
Yolculuk var yarına sevenler diyarına

Harici Linkler

Muhayyer Makamı Seyri

11 yorum:

  1. Kolaylıklar dilerim; fazla bilinmeyen veya herkes tarafından kolay icra edilemeyen bazı muhayyer makamındaki şarkıların listenizde yer almasını arzu ederdik ki yaşasınlar unutulmasınlar...Mesela, Sana Gül Gonca Diyorlar, Bülbülü Şeyda gibi... Tekrar kolaylılar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana gün gonca diyorlar bana şeydâ bülbül adlı muhayyer eser eklendi, gözümüzden kaçan ya da aklımıza gelmeyen eserler olabiliyor, site ziyaretçileri bizleri uyarırlarsa tabii ki eklemeye çalışırız.

      Sil
    2. Bu eseri üyesi olduğum Dostlar Musıki Topluluğu'nun 22 Ocak 2017 tarihindeki konserde seslendirmiştim. Video bölümünde paylaşmanızın tarafımdan herhangi bir sakıncası olmadığını belirtir bu blogda emeği geçen herkese yürekten teşekkür ederim. Saygı ve sevgilerimle. Murat GÜL...
      https://youtu.be/sTJdrN4uiXs

      Sil
    3. Sayın Murat Gül

      Linkini verdiğiniz videoyu Sana gül gonca diyorlar bana şeydâ bülbül sayfamızda yayınladık, iyi günler dileriz.

      Sil
  2. Felek bizi attı gurbet ellere

    YanıtlaSil
  3. keklik gibi kanadımı süzmedim

    YanıtlaSil
  4. İstanbul`dan Üsküdar`a yol gider- MUHAYYER Türkü

    YanıtlaSil
  5. Zalimin zulmü nu de eklerseniz.emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Gezdim yürüdüm dün gece hicranımı yendim. Lemi Adlı

    YanıtlaSil
  7. hem sınav hem ödevlendirmem için aşırı faydalı kısa öz ve çok güzel anlatımlar var çok başarılı ellerinize emeğinize sağlık

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.