Isfahan Makamı Şarkılar

Isfahan Makamı

Isfahan Saz Eserleri

Isfahan Peşrev (Neyzen Salih Dede)
Isfahan Saz Semaisi (Tanburi Cemil Bey)

Isfahan Eserler

Aşiyân-ı mürg-i dil zülf-i perişanındadır
Ben esir'i derd-i hicrânım vefâsız yâre ne
Bir kıvılcım düştü baygın gözlerinden bağrıma
Böyle rakkas ne demeli
Dil-i Bî-çâre Seninçün Yanıyor
Düşme ey âşık hayâle yağma yok
Etme beyhûde figan vazgeç gönül
Ey tir-i cefâ dîde-i mestânıma değme
Fâriğ olmam eylesen yüz bin cefâ sevdim seni
Fesleğen ektim gül bitti
Gel ey nesim-i sabâ hattı yardan ne haber
O güzel gözlerine hayrân olayım yar
Sen de mi hâlâ esir-i zülf-i yâr olmaktasın
Yâ Rab kime feryâd edeyim yârin elinden
Yine bezm-i çemene lâle-fürûzan geldi
Yokmuş o hayâl ettiğimiz âleme yol

Harici Linkler

Isfahan makamı seyri

6 yorum:

  1. Isfahan makamı, İnsana hareket kabiliyeti, güven hissi verir.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili dostlarım İsfahan makamını bizim kuşaktan sonra pek takip edecek kimsenin kalmayacağı acı ama gerçek.Malesef Udi Hasan Beyleri,Besteci Rahmi Beyleri,Şeyh Galip Dede Efendileri,Recaizade Mahmut Ekrem Beyleri,Sadettin Kaynak hocamızı vedaha nice Türk müziğinin temel taşlarını ve ölümsüz eserlerini gençlerimize sevdiremedik, dinletemedik, öğretemedik...yazılacak çok şey var ama bunların suçluları galiba birazda bizleriz.Bu arada harika şeylere emek verip bizlere sunan arkadaşlarımıza teşekkürler,saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum.. Ama diyorum ki çok da üzmeyin kendinizi... Sonuçta her devir kendi uslubunu yaratır...

      Sil
  3. harun karagülmez6 Nisan 2017 00:38

    takip etmeye çalışıyorum öğrenmeye okumaya çalışıyorum inşaallah öğretmeye ve aktarmaya da gayret edeceğim çok merakım var böyle eserlere ve makamlara...

    YanıtlaSil
  4. kıymetini bilelim böyle eserlerimizin

    YanıtlaSil
  5. Çok rahatlatıcı bir makam ben devamlı dinlemeyi istiyorum 👋

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.