Uşşak Makamı Şarkılar

Uşşak Faslı

Uşşak Saz Eserleri

Uşşak Medhal (Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça)
Uşşak Peşrev (Tatyos Efendi), Bir hâtıra-yı aşksın unutmam seni
Uşşak Peşrev 'Çenber', Zurnazen Ibrahim Ağa
Uşşak Saz Semaisi (Neyzen Aziz Dede)
Uşşak Saz Semaisi (Şerif Muhittin Targan)

Uşşak Şarkılar

Uşşak Fasıl
Âheste çek kürekleri mehtâb uyanmasın
Akıbet bezdirdi benden ah ü efganım seni
Akşam oldu hüzünlendim ben yine
Alişimin kaşları kâre
Aman sâkî canım sâkî doldur doldur da ver
Anar ömrünce gönül giden sevgilileri
Arzu ediyor vuslat-ı can bakışını cânım
Aşkın ile bülbül gibi artmaktadır ahım
Aşkınla yanan sîneme el sürme yanarsın
Ayva çiçek açmış yaz mı gelecek (Uşşak Türkü)
Bağ-ı hüsnün o güzel gülleri soldu
Bahçevan
Bahriyelim güzelsin niçin beni üzersin (Uşşak türkü)
Bana hiç yakışmıyor böyle intizâr şimdi
Benimle olmaktan bıktıysan eğer
Bir akşam gelmedin insâf etmedin
Bir beklediğim var bitmez gecenin bittiği yerde
Bir çapkın elinde oyuncak oldum
Bir gönül hikayesi anlatırdı gözlerin
Bir güneş bahtıma bir gün doğacaktır sanırım
Bir güneş ki doğmayacak
Bir tatlı tebessümün bin vuslata bedeldir
Bu aklu fikr ile Mevla bulunmaz - Uşşak İlahi
Bu akşam gün batarken gel
Bu imtidâd-ı cevre-ki bahtın şitâbı var
Bu sabah bağda erken gül açtı sen gülerken
Bu şarkımı dinlerken gözünde tütecek dün
Bütün meyhaneler benim olsun (Sarhoş)
Cânâ rakibi handân edersin
Canımın yoldaşı ol gönlüme bin neş'e bırak
Çaldırıp çalgıyı rakkaseleri oynatalım
Dalda çıkmış bir elma (Karabiberim - Uşşak İstanbul Türküsü)
Dalında solarken akşamın gülü
Değirmene un yolladım
Derdimi anlatırdım ıssız geceler aya
Dereler çağlar oldu
Dünyada biricik sevdiğim sensin
Esir-i zülfünüm ey yüzü mahım
Ey dil ne oldun feryâd edersin
Fındıklı bizim yolumuz (Uşşak İstanbul Türküsü)
Gamzedeyim deva bulmam
Gelmedin bir kerreden mâda neden
Gezer dolaşırsın her an gönülde
Girdim (indim) yarin bahçesine ayvalık narlık
Gitti de gelmeyiverdi
Gittin bu gidiş bence ölümden de beterdi
Gönlüme gir doğ güneşim
Gönlümün bir hâli var ki gam değil, kasvet değil
Gördüm seni bir gün yeni açmış güle döndüm
Görmeseydim seni gönül gözüyle
Gözlerin doğuyor gecelerime
Gözlerim uykuyla barıştı sanma (Vurgun sayılır)
Gözlerin hayran bakarmış görmeyip ısrarımı
Gurbet o kadar acı ki ne varsa içimde
Gurbetten gelmişim, yorgunum hancı
Güller arasında seni bensiz gören olmuş
Gülzâra nazar kıldım vîrâne-misâl olmuş
Gün ağarınca boynum bükülür
Gün gelir de beni unutursun demiştin
Günler geçiyor gönlümün ezvakı tükendi
Hacıvatın karısı
Hasret dolu âhım sana hüsrânımı söyler
Hasretle bu şeb gâh uyudum gâh-i uyandım
Hastasın zannım vefâ mahzûnusun
Her akşam muhakkak tesadüfümüz
Her günüm mazide kalmış günlerimden gün arar
Her mevsim içimden gelir geçersin
Kadifeden kesesi (Uşşak Rumeli Türküsü)
Kalbimi bezlederim minnet ü zevkle dilesen (Bir muhabbet kuşu)
Kaldı ateşler içinde yine sevdâlı serim
Kimseler gelmez senin feryâd-ı âteş-bârına
Kumruları dinledim susuverdiler
Mehtâplı gecelerde hep seni andım
Menekşe gözler hülyalı bakışları çok manalı
Meyhâne mi bu bezm i tarâbhâne i cem mi
Müptela-yı gam olan rahat-ı dünya bilmez
Neden hiç durmadan sevmiş bu gönlüm durmadan yanmış
Ne idi ne oldu hâlim çektiklerim vebâlim
Neler çektim neler cânân elinden
Ne yeşili ne siyahı gözümde hep gözleri var
Ne zaman gelse hayalin bu harâbâda senin
Niçin baktın bana öyle
Ömrün şu biten neşvesi tâm olsun erenler
Perişan ömrümün neş'esi söndü
Reng-i ruhsârına gülgûn dediler
Sâkiyâ câmında nedir bu esrâr
Sana gönül borcum var ödemek kolay değil
Selam vermeden gelip geçersin
Sen ey serv-i revân ruhsâr-ı gülgûn
Seni arzû eder bu dîdelerim
Seninle doğan güldür bu gönül ah bu gönül şarkıları
Sevda öyle müşkil ki onu çekenler bilir
Sevdim diye zalim seni ah beyhude avundum
Sevgilim bir tânem gel artık bana (Nazlanma)
Seyreyle güzel kudret-i Mevla neler eyler (Uşşak ilahi)
Sigaramın dumanı yoktur yârin imanı (Uşşak Türkü)
Siyâh ebrûlerin durûben çatma
Sönmez artık yüreğimde yanan bu sonsuz ateş
Söyle sevgili, sevgili söyle
Şarkılar yazdım sana sazlar seni kıskandı
Şu salkım söğüdün altı dâimâ
Telgrafın tellerine kuşlar mı konar (Uşşak istanbul Türküsü)
Yalnız bırakıp gitme bu akşam yine erken
Yangın olur biz yangına gideriz (Uşşak İstanbul türküsü)
Yasemenler dile geldi
Yaşamıştım ne güzel bezminde cemâlinle senin
Yemenimin oyası rengi de rengine - Uşşak Türkü
Yine gam yükünün kervanı geldi (Uşşak Türkü)
Zâlim beni yalnız bırakıp kaçtı bu akşam
Zulmetle ayrılık bestesi yapan (Geceler)

Harici Linkler

Uşşak Makamı Seyri

23 yorum:

  1. emeklerinize,dillerinize gönüllerinize sağlık ama....tüm makamlarda az bilinen,az okunan eserlere de yer verilse..tabii mümkünse...

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık. Çok beğendiğim bir site.. Çalışmalarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  3. Kirilsin ellerim neye yariyor
    Gencligim gidiyor tutamiyorum
    Tanrim bana vermis yorgun ayaklar
    Bahtimin pesinden kosamiyorum

    Ne zaman bitecek Tanrim bu azap
    Yarini olmayan gunlere kaldim
    Dunyami ben yiktim kendi elimle
    Askima bir yuva kuramiyorum

    Simdi ne dertliyim ne de bahtiyar
    Yasim genc olsa da gonlum ihtiyar
    Bir ask icin ben bak diyar diyar
    Ecelin pesinden kosar giderim

    Ne zaman bitecek Tanrim bu azap
    Yarini olmayan gunlere kaldim
    Dunyami ben yiktim kendi elimle
    Askima bir yuva kuramiyorum

    bu eser atlanmamalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arşivime aldım. Deneme yapacam İnşallah yeşerir!

      Sil
  4. Seni sordum yıldızlara- Zeki Müren
    Bu başlıkta olmalı.
    Seni Sordum Yıldızlara Notalar,






    YanıtlaSil
  5. insanı kendinden alıp götüren makam.....

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler emeğinize saplık ben çok beğendim
    👏👏👏👏👏👏👏

    YanıtlaSil
  7. Rica etsem "ne yeşili ne siyahı gözümde hep gözlerin var"ı da uşşak eserlere ekler misiniz.Hakan Eren

    YanıtlaSil
  8. Ne zaman Gelse Hayalin Bu Harabata adlı Suphi Ziya Özbekkan'ın enfes uşşak şarkısı yok ne yazık ki

    YanıtlaSil
  9. Değerli site sahibi; üstâd Münir Nurettin Selçuk'un ilk bestesi uşşak makamındaki "Bir beklediğim var, bitmez gecenin bittiği yerden" adlı eserdir ve bu güzide sitede mutlaka bulunmalı diye düşünüyorum. Baktım youtube'de eserin sahibi dahil çok kıymetli sanatçılar tarafından okunmuş. Bâki selâmlar-Uğur GöRGÜLÜ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Uğur Görgülü

      Uyarılarınız için çok teşekkür ederiz, eserler eklendi.

      Sil
  10. Ne Zaman Gelse Hayalin Bu Harabata adlı eseri yazacaktım ama unutmuştum epey bir zaman önce neyseki yazan olmuş.Ben de Akıbet Bezdirdi Benden Ah Ü Efganım Seni adlı Hacı Arif Bey'in eserinin siteye eklenmesini rica ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Klasik Tür Müziği

      Akıbet Bezdirdi Benden Ah Ü Efganım Seni adlı eser bloga eklendi, uyarınız ve ilginiz için teşekkür ederiz.

      Sil
  11. Deerli site sahibi, üstâd Lem'i ATLI'nın "Yaşamıştım ne güzel bezminde cemalinle senin" ve Ahmet ÇAĞAN'ın "Her akşam muhakkak tesadüfümüz, yolumun üstünde yine sen varsın" eserlerini ben çok severim. İlk eseri hocaların hocası çok değerli devlet sanatçısı ve benim de hocam olan İnci ÇAYIRLI harika icra etmiştir. Diğer eserin güftesi ise hicaz makamında Suat SAYIN tarafından da bestelenmiş. Ama uşşak versiyonu bence çok daha güzel. Her iki eser de youtube'de mevcut. Lem'i ATLI'nın eseri siteye tercihan İnci ÇAYIRLI'dan eklenebilir ancak Ahmet ÇAĞAN'ın yapıtı için bestekârın kendi sesinden konulması çok güzel olur. Saygı ve sevgilerimle-Uğur GÖRGÜLÜ

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Hasretle Bu Şeb Gâh Uyudum Gahi Uyandım adlı eser yok

    YanıtlaSil
  13. Zâlim beni yalnız bırakıp kaçtı bu akşam adlı eseri eklemeniz rica ederim.Ayrıca makamlar arasında Hisar makamını göremedim.Ayrıca bu güzel makamı da eklemenizi rica ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Ziyaretçi

      Eser bloga eklendi, ilginiz ve uyarınız için çok teşekkür ederiz. Bazı makamlarda çok eser olmadığı için makamlar listesine eklemedik (gerçi bir kaç tanesi var listede), ancak bu makamlardaki eserleri de tabii ki bloga ekliyoruz, her ne kadar makamın adı makamlar listesinde olmasa da arama motoru aramalarında o eserler de çıkıyor, ayrıca site içi arama kutusuna da yazınca eser bulanabiliyor. Selamlar.

      Sil
  14. Merhaba Müptela-yı Gam Olan Rahat-ı Dünya Bilmez adlı Şevki Bey'in eseri listede yok

    YanıtlaSil
  15. Çok az eser olan makamlar için başlık açılmış. Hisar makamından da az ama güzel eserler var.Câm-ı lâ’lindir senin âyîne rûy-i enverin adlı güzel eser başta olmak üzere sitede yok bu eser mesela

    YanıtlaSil

  16. Öncelikle çok teşekkürler güzel site, emeklerinize sağlık.
    Aşağıdaki şarkıyı da Uşşak şarkılara ekleyebilirseniz o da yerini almış olurdu.
    GEZER DOLAŞIRSIN HER AN GÖNÜLDE
    Gezer dolaşırsın her an gönülde
    Bana kokarsın sen lalede, gülde, lalede, gülde
    Girdin gönlüme gizlendin derinde
    Bana kokarsın sen lalede, gülde, lalede, gülde

    Beste : Şükrü Tunar
    Makam : Uşşak
    Usul : Curcuna

    YanıtlaSil
  17. Bir de şu Uşşak eseri yayımlarsanız iyi olurdu, teşekkürler.
    NE İDİ NE OLDU HALİM
    Ne idi ne oldu hâlim, çektiklerim vebâlim, vebâlim
    N'olaydı yâr n'olaydı, n'olaydı
    Yâr beni bir soraydı, soraydı
    Bahtım gibi ömrüm de, ömrüm de solacaksa solaydı, solaydı
    Ah ah, ah ah ah, ah ah, ah
    Sevmiştim tapamadım
    Yıktım da yapamadım
    Ah ah ah ah ah,
    Göğsüme konan kuşu ürküttüm tutamadım
    N'olaydı yâr n'olaydı, n'olaydı
    Yâr beni bir soraydı, soraydı
    Bahtım gibi ömrüm de, ömrüm de solacaksa solaydı, solaydı

    Beste : Sâdettin Kaynak
    Güfte : Bilinmiyor
    Makam : Uşşâk
    Usul : Nim Sofyan

    YanıtlaSil
  18. Merhaba.
    Güzel çalışmalarınız için teşekkürler.
    Farklı makamları görebilmek için sayfadan ayrılıp arama yapmak gerekiyor. Ana sayfanızın altında arama bölümü oluşturursanız çok yararlı olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Blogda arama kutusu var ancak mobil versiyonda görünmüyor, sayfanın en altına indiğinizde "web sürümünü görüntüle" linkine tıklarsanız sağ sütunda makamların hemen altındaki arama kutusunu görebilirsiniz.

      Sil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.