Uşşak Makamı Şarkılar


Uşşak Faslı

Uşşak Saz Eserleri

Uşşak Medhal (Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça)
Uşşak Peşrev (Tatyos Efendi), Bir hâtıra-yı aşksın unutmam seni
Uşşak Saz Semaisi (Neyzen Aziz Dede)
Uşşak Saz Semaisi (Şerif Muhittin Targan)

Uşşak Şarkılar

Uşşak Fasıl
Âheste çek kürekleri mehtâb uyanmasın
Akşam oldu hüzünlendim ben yine
Alişimin kaşları kâre
Anar ömrünce gönül giden sevgilileri
Ayva çiçek açmış yaz mı gelecek (Uşşak Türkü)
Bağ-ı hüsnün o güzel gülleri soldu
Bahçevan
Bir akşam gelmedin insâf etmedin
Bir çapkın elinde oyuncak oldum
Bir gönül hikayesi anlatırdı gözlerin
Bir güneş bahtıma bir gün doğacaktır sanırım
Bir tatlı tebessümün bin vuslata bedeldir
Bu akşam gün batarken gel
Bu imtidâd-ı cevre-ki bahtın şitâbı var
Bu sabah bağda erken gül açtı sen gülerken
Bütün meyhaneler benim olsun (Sarhoş)
Cânâ rakibi handân edersin
Canımın yoldaşı ol gönlüme bin neş'e bırak
Dalda çıkmış bir elma (Karabiberim - Uşşak İstanbul Türküsü)
Dereler çağlar oldu
Esir-i zülfünüm ey yüzü mahım
Fındıklı bizim yolumuz (Uşşak İstanbul Türküsü)
Gamzedeyim deva bulmam
Gelmedin bir kerreden mâda neden
Gitti de gelmeyiverdi
Gönlüme gir doğ güneşim
Gördüm seni bir gün yeni açmış güle döndüm
Gözlerin doğuyor gecelerime
Gözlerin hayran bakarmış görmeyip ısrarımı
Gurbet o kadar acı ki ne varsa içimde
Gurbetten gelmişim, yorgunum hancı
Güller arasında seni bensiz gören olmuş
Gülzâra nazar kıldım vîrâne-misâl olmuş
Gün gelir de beni unutursun demiştin
Hastasın zannım vefâ mahzûnusun
Her günüm mazide kalmış günlerimden gün arar
Her mevsim içimden gelir geçersin
Kadifeden kesesi (Uşşak Rumeli Türküsü)
Kimseler gelmez senin feryâd-ı âteş-bârına
Kumruları dinledim susuverdiler
Mehtâplı gecelerde hep seni andım
Menekşe gözler hülyalı bakışları çok manalı
Neden hiç durmadan sevmiş bu gönlüm durmadan yanmış
Neler çektim neler cânân elinden
Niçin baktın bana öyle
Ömrün şu biten neşvesi tâm olsun erenler
Sana gönül borcum var ödemek kolay değil
Sen ey serv-i revân ruhsâr-ı gülgûn
Seni arzû eder bu dîdelerim
Seninle doğan güldür bu gönül ah bu gönül şarkıları
Sevda öyle müşkil ki onu çekenler bilir
Sigaramın dumanı yoktur yârin imanı (Uşşak Türkü)
Siyâh ebrûlerin durûben çatma
Söyle sevgili, sevgili söyle
Şarkılar yazdım sana sazlar seni kıskandı
Telgırafın tellerine kuşlar mı konar (Uşşak istanbul Türküsü)
Yalnız bırakıp gitme bu akşam yine erken
Yasemenler dile geldi
Yine gam yükünün kervanı geldi (Uşşak Türkü)
Zulmetle ayrılık bestesi yapan (Geceler)