Buselik Makamı Şarkılar

Buselik Taksim
Buselik Saz Eserleri

Buselik peşrev (Kemençeci Nikolaki)
Buselik Saz Semaisi (Mehmet Reşat Aysu)

Buselik Eserler

Âh niyâz-ı nağme-i dil yâre bî-zebân okunur
Aman cânâ beni şâd et
Bana bir aşk masalından şarkılar söyle
Bir akşam son defa seni görmeden
Bir pür cefâ hoş dilberdir
Bir sitemin zehriyle içimden yaralandım
Boş kalbimi bir hatıranın gölgesi bekler
Cefâsı âşıka yârin vefâ değil de nedir
Dil bestenim meshurunum
Dil sana şimdi bendedir
Dün gece bir bezm-i meyde âh edip anmış beni
Dün gece sende ben derd-i mende
Etti eser aşk cânıma
Geçti bahar hazan erdi bu yerde
Gönül harareti sönmez şarab-ı kevserle
Gözümde özleyiş gönlümde acı
Güle sor bülbüle sor halimi hicranımı dinle
Güller dikensiz olmaz (Buselik Tango)
Her gördüğü periye gönül müptelâ olur
Hoş ola bu nev-bahar ey gül sana
Lâleler her yıl açar bak mestinâz hep uykuda
O bakışlar yine öldürmeğe sevdâ okudur
Öğrenirsen sen de bir gün sevmek aldanmak nedir
Ömrümün güzel çağı içimdeki bin heves
Öyle bir âlemdeyim ki gam nedir kasvet nedir
Rüzgar kırdı dalımı ellerin günahı ne
Saçlarıma ak düştü sana ad bulamadım
Sen de gözden çıkarıp el gibi tuttun mu beni
Unutacağım
Yalandır doğuştan sarhoş olduğum
Zülfündedir benim baht-ı siyahım

Harici Linkler

Buselik Makamı Seyri
Buselik makamı ve şedleri üzerine bir araştırma - Yüksek lisans tezi - Zühal Dinç

8 yorum:

  1. mükemmel,calismalaranizi cani gönülden destekliyoruz.

    YanıtlaSil
  2. Sizin bu yaptiginiz hizmete paha bicilemez, sonsuz tesekkurler

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Şahane, bizleri bu güzelliklerden mahrum etmediğiniz için çok müteşekkirim.

    YanıtlaSil
  5. zülfündedir benim bahtı siyahım eserinin notasını ekleyebilirsiniz buseliklere

    YanıtlaSil
  6. Dîl-bestenim meshûrunum

    YanıtlaSil
  7. Tüm TSM severlerin gönlünü kazanmış,takdire şayan çalışmalarınız için çok teşekkürler,,,,
    Zeki Müren in yorumuyla "Geçti bahar hazan erdi bu yerde " buselik eseri de ilave edebilirseniz memnuniyet duyarız,,,,,İyi çalışmalar..

    YanıtlaSil
  8. bana bir masal anlat baba notası

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.