Suzidil Makamı Şarkılar


Suzidil Taksim

Suzidil Saz Eserleri

Suzidil Peşrev (Tanburi Ali Efendi)
Suzidil Saz Semaisi (Sedat Öztoprak -Fahri Kopuz)

Suzidil Şarkılar

Aşkın beni yıllarca helâk etti efendim
Bağrımda kopan fırtına dinsin güzelim
Beni ey gonca-fem bülbül sıfat nâlân eden sensin
Bilmedik yâri ki bizden bu kadar gâfil imiş
Bir nigâh ile beni ey dilrubâ
Cânâ gâm-ı aşkınla perişan gezer oldum
Ceyhun arayan dide-i giryanımı görsün
Devr-i aşkınla felek bulsun nizam
Durmadan aylar geçer yıllar geçer gelmez sesin
Ey gonca açıl zevkini sür fasl-ı bahârın
Gül olsam sızsam imbiklerinden
Her bir bakışında neş’e buldum
Hırâmân ol çemenlerde gel ey serv-i revânım gel
Hüsnünde bahar neşvesi var teşne-i vuslat
Kani yâd-ı lebinle hûn-i dil-nûş ettiğim demler
Ne ol perî gibi bir dilrübâ görülmüşdür
Sevda elinin bülbülü susmuş gülü solgun
Sevmişim bir kadd-i mevzûn
Sûz-i dîlimden yandı ciğerim, sen gelmedin hâlâ
Unutamıyorum, unutamıyorum gecem yok artık gündüzüm yok
Ülfetin geçti efendim arası
Yandıkça oldu sûzan kalb-i şerer feşânım
Yıkıldı darb-ı sitemden harâb olan gönlüm
Yüz yıl o güzel gözlere baksam yine kanmam

Harici Linkler

Suzidil Makamı Seyri

6 yorum:

  1. Ben amatör TSM hastasıym 2017 yılı anneler gününe özel hicazkar makamındaki kulağımdan gitmiyor ninni sesin olan eseri TRT MÜZİK dairesi başkanlığından saz desteği alarak söylemek istemiştim izin verilmedi mümkün olduğunca bilinen anlamlı eserlrin enstürümantellerini dinlemeyi arzu ediyorum mümkünse arşivinizi tsm enstürümantelleriyle depolarsanız halkın müziğe sevgisinin artacağına inanıyorum
    SAYGILARIMLA
    MEHMET AVCIOĞLU

    YanıtlaSil
  2. Değerli site sahibi; umarım sizi sıkmıyorumdur. Ben yıllarca amatör korolarda musıki icra etmiş, rahmetli Ahat Uruk, kanunî Halil Karaduman ile birlikte çalışma bahtiyarlığına erişmiş, hatta koromuzun ilk yıllarında şimdi hepsi rahmetli olan Cihangir Özşamlı, Aka Gündüz Kutbay ve Hüsnü Özenen üstadların saz heyetinde bulunduğu ve şefliğini İnci Çayırlı'nın yaptığı İTÜ Türk Musıkisi Korosunda solist olarak da görev almış bir müzisyen olarak biraz fazla mesaj yazdığımın farkındayım. Umarım sizleri fazlaca sinirlendirmiyordur, zira bazı mesajlarımın yayınlanmasına karşın şarkıların uzun bir süredir eklenmediğini görüyorum. O nedenle son kez, bu sayfada bulunmasının gerekli olduğunu düşündüğüm bir şarkıyı önereceğim: Nuri Halil Poyraz'ın "Sevda elinin bülbülü uçmuş, gülü solmuş" eklerseniz bir eksik daha giderilmiş olacak. Selâm ve sevgilerimle-Uğur GÖRGÜLÜ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Uğur Görgülü

      Uyarılarınız için çok teşekkür ederiz, uyarılarınızı dikkate alıp zaman içinde gerekli değişiklikleri yapıyoruz, ancak tüm zamanımızı blaga harcayamıyoruz, para kazanmak için yapmamız gereken işler var, o yüzden ancak fırsat buldukça ilgilenebiliyoruz. Uyarılarınızın devamını dileriz.

      Saygılar

      Sil
  3. Sevgili site yöneticisi yandıkça oldu Suzan kalbi şerer feşanim eklerseniz çok sevinirim şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Eseri eklediğiniz için çok teşekkür ederim iyi çalışmalar dilerim

    YanıtlaSil
  5. Sevgili site yöneticisi sevmisem bir kaddi mevzun eklerseniz çok sevinirim şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.