Eviç Makamı Şarkılar

Eviç Taksim
Eviç Saz Eserleri

Eviç Medhal (Handan Metin)
Eviç Peşrev (Tanburi Osman Bey)
Eviç Saz Semaisi (Muallim İsmail Hakkı Bey)


Evic Eserler

Aşkınla harab olduğumu söyleyebilsem
Atladım bahçene girdim gülleri fincan gibi (Evç Rumeli Türküsü)
Ayağına giymiş sedef nalini (Eviç Türkü)
Ben ağlar idim her gece ol yârim uyurdu
Bir gören bir dem unutmaz sen gibi bir mehveşi
Bir nigahın kalbimi etti esiri aşkın ah
Bir sebeble gücenmişsin sen bana
Bülbül âsâ rûz-ü şeb kârım nevâ
Çalın davulları çaydan aşağıya amman
Doğuyor ömrüme bir yirmisekiz yaş güneşi
Ela gözlerini sevdiğim dilber (Eviç Türkü)
Ey şûh-i cihan sevdi seni can
Geldi cevher tiği âteş-bârına âyineden
Gözyaşlarınız kalbime toplanmış emeldi
Kâküllerin lüle lüle (Eviç Türkü)
Kalbimde açılmış dağılan bir kuru güldün
Kavakta turna sesi var cânım
Koy açılayım bilsin her râzımı cânânım
Lerzân ediyor rûhumu çeşmindeki efsûn
On kerre demedim mi sana sevme dokuz yâr
Ötme ey bülbül-i şûride o yârim uyusun
Sabahın seherinde ötüyor kuşlar (Eviç türkü)
Sabah oldu uyansana (Evç Rumeli Türküsü)
Sâkiyâ mest-i müdâm eylesen olmaz mı beni
Şahâne gözler şahâne
Sen ol da yanımda kaybolsun yollar
Sevdiğim bir goncasın sen açma vaktin gelmeden
Sevdim bir gonca-i rana
Şeydâ ter eyledi beni hûy gerde gerdenin

Harici Linkler

Eviç Makamı Seyri

1 yorum:

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.