Saba Makamı Şarkılar


Saba Taksim

Saba Saz Eserleri

Saba Peşrev (Tanbûrî Büyük Osman Bey)
Saba Saz Semaisi (Zaharya Efendi)

Saba Şarkılar (Türküler)

Saba Fasıl
Bir dalda iki kiraz
Bir esmere aman aman gönül verdim
Bir nigah et kahr ile sen bakma Allah aşkına
Bu akşam yine sensiz yollarda ağladım durdum
Çok aşığın var diyorlar
Düş ben gibi bir aşka sadâkat ne imiş gör
Gelmiş değil böyle peri
Gûş itdi nay-ı naleler ağaze başladı
Güle sorma, o bilmez aşkı, sevdayı, neş'eyi
Hayâl-i yâre değme girye dursun
Her seferinde hep böyle koştum sevgiye sevgiyle
Mendilimin yeşili ben kaybettim eşimi
Neydin güzelim sen güzelim dün gece neydin
Nigâh-ı mestine canlar dayanmaz
Onyedi tek düz mastika içtim (Saba Türkü)
Öyle bir âfet-i yektâ-yı emelsin meleğim
Sabredenler murâdına ermişler
Sahilde saba rüzgârı ağlarken uyan sen
Semt-i dildare bu demler güzerin var mı Saba
Seni herkesten kıskanıyorum
Uzayıp giden o tren yolları
Yeşil yaprak arasında kırmızı gül goncesi (Saba Türkü)

3 yorum:

  1. saba makamına aman doktor türküsü örnek verilebilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle

      Sil
    2. mendilimin yeşili dediği aman doktor oluyor işte dostum.

      Sil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz.