Şevkefza Makamı Şarkılar

Şevkefza Taksim - Cevdet Çağla

Şevkefza Saz Eserleri

Şevkefza Saz Semaisi (Neyzen Said Dede)
Şevkefza Peşrev (Tanburi Numan Ağa)

Şevkefza Eserler

Âşiyan-ı mürg-i dil zülf-ü perişanındadır
Ben esîr-i handenim üftâdenim ey gül-tenim
Beni aşk ateşine yandıran ruhsâr-ı âlindir
Cihân leyl-ü nehâr ağlar benim'çün
Ey serv-i gülzâr-ı vefâ
Geçipte karşıma gözlerin süzme
Gözlerim gözlerinin üstüne düşsün yansın
Güllerin karşımda her an solmadan durmaktadır
Günlerce onun lûtfuna ihsânına düştüm
Hengâm-ı safâdır bu şeb ey mâh-ı kâmer-tâb
Hicran gibi alemde elim derdi ser olmaz
Sebep sensin gönülde ihtilâle
Ser-i zülf-i anberini yüzüne nikâb edersin

Harici Linkler

Şevkefza Makamı Seyri

4 yorum:

  1. Sebep sensin gönülde infiale.... Eklenemez mi ? Saygılarımla

    YanıtlaSil
  2. "Ben esir-i handenim üftadenim ey gül tenim" de eklenebilir. Emekleriniz için sonsuz teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. içinde 6-7 dizi içeren böyle zor makamlardan keşke bütün bestekarlar böyle güzel eserler bestelese. Herkes kolayına kaçıyor gibime geliyor. Onun için varsa da yoksa da KÜRDİ.

    YanıtlaSil
  4. Geçip te karşıma gözlerin süzme

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.