Rast Makamı Şarkılar


Rast Taksim

Rast Saz Eserleri

Rast Medhal (Refik Fersan)
Rast Peşrev (Refik Fersan)
Rast Saz Semaisi (Benli Hasan Ağa)
Rast Zeybek (Tanburi Cemil Bey)

Rast Şarkılar

Rast Fasıl
Rast Kâr-ı Nâtık
Açılan bir gül gibi gir kalbe gönül gibi
Âmed nesîm-i sûbh-u dem
Anlatayım hâlimi dildâre ben
Âşık oldur kim kılar cânın fedâ cânanına
Aşkın içimde rüya kalbimde duya duya
Ay gülsün ufuktan sana, sen bak ona gül de (Rakkase)
Aylar geçiyor sen bana hâlâ geleceksin
Bağdat Yolu
Bahar gelir bülbül öter
Baharın gülleri açtı yine mahzûndur bu gönlüm
Bahçeye indim ki asma salıncak (Rast istanbul Türküsü)
Bana nasıl vazgeç dersin gönül senden vazgeçer mi
Belki bir sabah geleceksin lâkin vakit geçmiş olacak
Ben kalender meşrebim güzel çirkin aramam (Rast kanto)
Ben küskünüm feleğe
Ben yaralı ceylanım yaralı ceylan
Bilmem ki nedendir, bana sen hor bakıyorsun
Bir dâme düşürdü ki beni baht-ı siyâhım
Bir gece ansızın gelebilirim
Bir göz aşinalığı var aramızda
Biz âlûde-i sâgar-ı bâdeyiz
Cümle şarkılar yarım gözlerinde bu akşam
Darıldın mı gülüm bana
Erdi bahar sardı yine neşe cihanı
Eski dostlar
Esti nesim-i nev-bahar, açıldı güller subh-dem
Geçsin günler, haftalar, aylar, mevsimler, yıllar
Gelse o şûh meclîse nâz ü tegâfül eylese
Gitmesin gözlerinden pırıl pırıl arzular
Gittiğin yolları yakın sanarak
Gönlümün ezhâr içinde gül gibi dildârı var
Gönül aşkınla gözyaşı dökmekten usandı artık
Gözümde dâim hayâl-i cânâ (Rast Kâr-ı Nev)
Gül ağacı değilem her gelene eğilem
Gül yüzünde göreli zülf-i semen-sây gönül
Gülşende yine âh ü enin eyledi bülbül
Hâb-gâh-ı yâre girdim arz için ahvâlimi
Hicran olacaksa bu aşkın sonu
İbrişim örmüyorlar (Rast Türkü)
İçime hep hüzün doluyor
Kalbim seni özler yollarını gözler
Kara gözlüm efkârlanma gül gayrı
Leb-i renginine bir gül konsun
Maziyi nasıl taşlara çizmişse denizler
Mevsimler başka başka bahar güzel yaz güzel
Ömrümce hep adım adım
Perişan saçların aşkımın ağıdır
Rast girip fend ile seyretti hümayî (Rast Kâr-ı Nâtık)
Rast Kâr-ı Muhteşem
Rindlerin ölümü
Rüya gibi her hatıra her yaşantı bana
Saçların tarumar gözlerinde nem
Sâkî parıldasın şefâk-ı meyle câmımız
Senden ayrı yaşayamam çünki çok sevdim seni
Sen nazla gezerken güzelim güller içinde
Sensiz kalan gönlümde bil ki hayât virâne
Sevmek seni bir suç ise affet günahımı ey sevgili
Sevmekten kim usanır
Sıra sıra siniler (Rast Türkü)
Söylemek istesem gönüldekini
Şebabet gitti de elden başımdan gitmiyor sevdâ
Şen kuzu gibi (Rast Kanto)
Unut beni kalbimdeki hicrânla yalnız kalayım
Vuslatından gayri el çektim yeter ey bî-vefâ
Yaklaşıyor gün be gün ömrümüz son mevsime
Yalnız benim ol el yüzüne bakma sakın sen
Yana yana kül oldum bir esmere kul oldum (Rast Türkü)
Yıllar yılı hep yalvarır dururum
Yine bir gülnihal aldı bu gönlümü
Yok mu cânâ âşıka hiç şefkatin
Yüzündür cihanı münevver eden

4 yorum:

  1. Öncelikle ellerinize,emeğinize sağlık ama haddim olmayarak birşey söyleyceğim belki gözden kaçırdınız bazı makamlarda bazı önemli eseleri yazmamışsınz örneğin ben küskünüm feleğe makber gibi şuanda rast sayfasına bakarken farkettim saygılar...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  3. EKSIK VAR MESELA GITTIGIN YOLLARI YAKIN SANARAK

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir.