Mahur Makamı Şarkılar

Mahur Taksim

Mahur Saz Eserleri

Mahur Peşrev (Gazi Giray Han)
Mahur Peşrev (Muallim İsmail Hakkı Bey)
Mahur Peşrev (Rauf Yekta Bey)
Mahur Peşrev (Tanbûrî Cemil Bey)
Mahur Saz Semaisi (Kemençeci Nikolaki)
Mahur Saz Semaisi (Refik Talat Alpman)

Mahur Şarkılar

Mahur Fasıl
Alamam doğrusu dest-i emele
Aldı aklım bir gonca leb
Al yanına bir dilnüvaz
Amman amman Bağdatlı (Mahur Türkü)
Âşıka Bağdat sorulmaz ufukları aşar gider
Ateşin gözlerini ruha kemend etme sakın
Ayrılık rüzgârı gönlüme doluyor
Bâdeler döndükçe artar bezm-i ayşın neşesi
Bahar penbe beyaz olur
Ben derdime hiç çare bulmam saki
Ben güzele güzel demem güzel benim olmayınca
Beyoğlunda gezersin (Mahur İstanbul Türküsü)
Bir gönülde iki sevda olamaz
Bu sevdâ ne tatlı ne tatlı yalan
Bu son şarkımda sen varsın ilk şarkımda yine sen vardın
Çekin halay çalsın durmadan sazlar
Çek küreği güzelim uzanalım Göksu'ya
Dün yine günümüz geçti beraber
Ey gonca dehen hâr-ü elem cânıma geçti
Ey gözü âhû bana bilmem niçün bîgânesin
Gâfîl ne bilir neş've-i pûr şevk-i vegâyı (Mahur Mehter Marşı)
Gel bir daha gül rûyini aç handeni göster
Gittin gideli ben deli divaneye döndüm
Giyer fistanını atlas atlasa iğneler batmaz
Gösterip ağyâre lûtfun bizlere bîgânesin
Gülşen-i ezhâr açtı her yana
Hâlâ kanayan kalbimi aşk ateşi dağlar
Hicrânı açmıştır sînede yara (Sabret Gönül)
İki gözüm sensiz lutfet de söyle
Kadehin dudağımda gelsen de gelmesen de
Katinanın elinde makina dikemez ah dikemez (Mahur Kanto)
Ne ararsan sende mevcut
Niçin nâlendesin öyle
Petek petek bal gibisin
Sabah olsun ben bu yerden gideyim
Sabâ tarf-ı vefadan peyam yok mu
Senle durmak dernâk eyler beni
Serv-i nâzı seyret çıkmış oyuna
Setiremin düğmeleri bir sıra - Mahur Türkü
Şarkımı senin için yazdığımı bilseydin
Şimdi bahara erdim, gonca gonca gül derdim
Şu dere yonca (Mahur Türkü)
Şu güzele bir bakın bakışı nur saçıyor
Tâ-be-key sinemde cây etmek cefâ vû kîneye
Telif edebilsem feleği ah emelimle
Ver sâkî tâzelendi derdim bu gece
Vur Pençe-i Âlî'deki şemşîr aşkına
Yemenimde hare var (Mahur Türkü)
Yine zevrak-ı derûnum kırılıp kenâre düştü
Yüce dağdan esen rüzgâr sevgiliye selâm götür
Zâhirî hâle bakıp etme dâhil bir ferdi

Harici Linkler

Mahur Makamı Seyri

8 yorum:

  1. Cânım Efendim,
    Lutfedip Mahur faslından keserek "Yüzün güllerden ince, sesin bülbülden tatlı", "Bahar pembe beyaz olur", "İki gözüm sensin, lütfette söyle. Bu uzun geceler geçer mi böyle" gibi eserleri de listeleseniz keşke.
    Teşekkürler ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Hayrettin Çamsoy

      Bahar penbe beyaz olur adlı eser sitede mevcut (bu sayfada linki var), Yüzün güllerden ince adlı eseri de Hicazkar makamı sayfamızda bulabilirsiniz, İki gözüm sensin adlı eseri de sizin öneriniz üzere ekledik (bu sayfada linkini bulabilirsiniz), öneriniz için teşekkür ederiz.

      Sil
  2. Alemde minnet etmez artık gönül feleğe isimli Sadettin Kaynak eserini listede göremedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eserin videosu yok youtube'da, o yüzden koyamadık.

      Sil
  3. Petek petek bal gibisin - Erol SAYAN
    Ben derdime hiç çare bulmam saki - Arif Sami TOKER
    Kadehin dudağımda gelsen de gelmesen de - Rüştü ERİÇ
    Çek küreği güzelim uzanalım Göksu'ya - Arif Sami TOKER
    İlk aklıma gelenler, emeğinize sağlık dostlar

    YanıtlaSil
  4. çekin halay çalsın durmadan sazlar bu mahur eseride listeye dahil edebilirmisiniz rica etsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Hikmet Demirkan

      Eser bloga eklendi, uyarınız için çok teşekkür ederiz.

      Sil
  5. Merhaba Dilhayat Kalfa'nın Tâ-be-key sînemde câ etmek cefâ vü kîneye adlı bestesini ekleyebilir misiniz?

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.