Hüseyni Makamı Şarkılar

Hüseyni Taksim, Üstâd İlyas Tetik


Hüseyni Saz Eserleri

Hovarda Zeybeği (Anonim)
Hüseyni Peşrev (Kemençeci Nikolaki)
Hüseyni Peşrev (Lavtacı Andon)
Hüseyni Saz Semaisi (Arif Sami Toker)
Hüseyni Saz Semaisi (Lavtacı Andon)

Hüseyni Şarkılar

A Fadimem hadi senle kaçalım
Ağlarım çağlar gibi derdim var dağlar gibi
Arz etmediğim yâre meğer yâre mi kaldı
Aşan bilir karlı dağın ardını
Ay doğarken gecelerden
Bağ-ı dehrin hem hazânın hem bahârın görmüşüz
Bak şu güzel köylüye işte bu kızdır peri
Başımızda kavak yeli eser durur deli deli
Baygın suların göğsüne yaslandı da bitab
Ben bir küçücük sevdalı kuştum
Ben gibi sana âşık-ı üftâde bulunmaz
Bir dilberdir beni yakan
Bir görüşte ey peri yandım sana
Bir gün olacak ben gibi nâ-çâr kalacaksın
Bir taş attım kamışa su ne yapsın yanmışa
Bir taze heves verdi gülen gözleri nazla
Cemâlin âteşi câmiyle bir şem-i şebistândır
Cemalin şem'ine pervane gönlüm
Çeçen Kızı
Çektim elimi gayri bu dünya hevesinden
Çıkayım gideyim Urumeline (Hüseyni Rumeli Türküsü)
Dermân arardım derdime derdim bana dermân imiş
Dil rûbasın sevdiğim yoktur nâzîrin bî riyâ
Dökülen gözyaşımda bir günâhın yok senin
Dumanlı başları göklere ermiş
Durmadan aylar geçer yıllar geçer gelmez sesin
Edalı bir yosma kararım aldı
Ezelden âşinânım ben
Fariğ olmam meşreb-i rindâneden
Feryâd ediyor bir gül için bülbül-i şeydâ
Firkat-i cânan ile nâlân mı oldun ey gönül
Geçti sevdalarla ömrüm ihtiyâr oldum bugün
Gönüller uğrusu bir yâr-ı amânım var
Gördüğüm gün ruyini ey mehlika
Hasretinden bî kararım gel yetiş imdâdıma
Haticem saçlarını dalga dalga taratmış
Havada bulut yok (Yemen Türküsü)
Hayâl deryâsına ben bâzı bâzı
Hem cemâlin gösterip çekmek olur mu kendini
Hep nağme uçar, neşe doğar handelerinden
Her seherde sen gelirsin aklıma
Hicrân oku sînem deler
Kasımpaşa kıyıları tersane (Badem Şekeri)
Keklik dağlarda şağılar
Köşküm var deryâya karşı
Leylak takıvermiş saçının tellerine hey
Menekşe kokulu yârim
Meşeli dağlar meşeli (Bursa'nın ufak tefek taşları)
Müheyyâ oldu meclis sâkiyâ peymâneler dönsün
Nedir bu hâletin ey meh cemâlim
Ne feryad edersin divane bülbül (Hüseyni Türkü)
Ne yazık sen de unuttun beni ağlar yanarım
O güzel gözlerle bakmasını bil
Rüzgârlara kapılmış kuru yaprak misâli (Gurbet)
Sana öyle hasretim ki (Yunus Gibi)
Senden bilirim yok bana bir fâide ey gül
Senin yazın kışa benzer
Sevdiğim cemâlin çünki göremem
Seven yok sevdigim dil-hûn eder çok
Sıra dağlar mordu sular kırmızı
Sînemde bir tutuşmuş yanmış ocağ olaydı
Söyle rûhum sevdân beni kaç yıl yakacak
Tal'atın devr-i kamerde mihr-i âlem-tâb eder
Tez geçse de her sevgide bin hatıra vardır
Toprak gibi ıslanıp hep hasret kokuyorsun
Tutam yar elinden tutam çıkam dağlara dağlara
Varalım kûy–ı dilârâya gönül hû diyerek
Yağdır Mevlâm su
Yanık Ömer her savaştan bir yara taşıyor
Zahid bizi tan eyleme (Hüseyni İlahi)
Zaman olur ki ânın hacle-i visâlinde
Zevkim hevesim hep sen ile pür-elem olsun
Zeytin gözlüm sana meylim nedendir


Harici Linkler

Hüseyni Makamı Seyri

25 yorum:

  1. Biz dinldeyicilere, vermis oldugunuz hizmetden dolayi sizlere tesekkur etmekden baska ne duser.
    Allah sizin gibi gonulluleri eksik eylemesin.
    Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  2. Sitenizden çok memnun kaldım.Emekleriniz için teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. paylaşımlar harika...emeklerinizi helal ediniz...

    YanıtlaSil
  4. SİSTEMLE, ÖZENLE, BÜYÜK EMEKLERLE HAZIRLANMIŞ OLAN BU SERÎ NİN TAMAMINA KİMLERİN EMEKLERİ GEÇMİŞSE, SAYGILARIMI İFADE EDEBİLECEĞİMİ SANMIYORUM. KUTLUYORUM.

    YanıtlaSil
  5. Sizlere nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum.Her aradığımı bulabiliyorum. Emeği geçen herkese sonsuz saygılar

    YanıtlaSil
  6. Siz bunamı güzel diyorsunuz

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim ❤ odevim için çok yardımcı oldu Allah razı olsun 😇😇💚💜💙❤

    YanıtlaSil
  8. Ağabey,
    Şu eserleri de listeye eklesek mi dersiniz.?

    - Bursanın ufak-tefek taşları - Hüseyni Türkü
    - Haticem saçlarını dalga dalga taratmış - Sadettin Kaynak
    - Tez geçse de her sevgide bin hâtıra vardır - Selahattin İnal/Necdet Atılgan
    - Sînemde bir tutuşmuş yanmış ocağ olaydı - Hafız Hayri
    - Başımızda kavak yeli eser durur deli deli - Erdoğan Berker
    - Leylâk takıvermiş saçının tellerine - Bahri Altıntaş/Hasan Kaya Manioğlu
    - Köşküm var deryâya karşı - Anonim
    - Benim güzel rüya görmem imkânsız - Muzaffer İlkar/Behlül Pektaş
    - Tutam yâr elinden tutam - Kemani Fehmi Tokay - Emrah
    - Dalında solarken akşamın gülü -
    - Senin yazın kışa benzer - Sadettin Kaynak / Aşık Hasan
    - Yemen Türküsü - Anonim
    - Bir gün gelecek ben gibi nâçâr kalacaksın - Bîmen Bey -
    - Bak şu güzel köylüye - Danbeni Rıza Bey
    - Sen gül dalında gonca - Fâiz Kapancı - Orhan Seyfi Orhon
    - Bir taş attım kamışa - Anonim (Muhtemelen Rembetiko)

    Arz ve değerli katkılarınız için kalben teşekkür ederim.
    Hürmet ve muhabbetle.
    Ferhan Hayrettin Çamsoy

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Ferhan Hayrettin Çamsoy

      İlginiz ve önerileriniz için çok teşekkür ederiz, önerdiklerinizin hepsini bloga ekleyeceğiz, Yemen Türküsünü https://sarkilarnotalar.blogspot.com/2012/04/yemen-turkusu.html sayfamızda bulabilirsiniz.

      Saygılar, selamlar

      Sil
    2. Abi bide şunlar var
      -Ha Buradan Aşağı
      -Meşeli Dağlar Meşeli
      -Havada Bulut Yok

      Sil
  9. Bazı makam isimleri siyah yazılmış .sebeb i hikmeti varmı acaba ?

    YanıtlaSil
  10. Evet. Önce vermiş olduğunuz bu hizmet için çok çok teşekkür ediyorum ban de. Söylediğiniz için hatırlatıyorum. 'Baygın suların göğsüne yaslandı da bîtab' şarkısını da paylaşmanızı saygıyla diliyorum.

    YanıtlaSil
  11. Yıllar önce koromuzda ilk kez bir şarkı duymuştum. İnci Hoca öğretmek için sassız olarak seslendirdi. Şarkıyı bitirdiğinde koronun yarıdan fazlası ağlıyordu. O ilk şoku atlattığımızda sorduk:"Hocam bu kimin eseri, müthiş bir eser". Nihat ADLİM dedi. Çok fazla eseri olan bir sanatçı değildi. İşte bu fevkalade içli, duygulu eserin bu güzide sitede bulunması gerek diye düşünüyorum: "Her seherde sen gelirsin aklıma" Sözleri Siyami Özel'e ait. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir şarkıymış ilk kez dinledim.
      İlk notalar adeta Yanık Ömer türküsü ile bire bir aynı gibi geldi bana.

      Sil
  12. Çok uzun biraz kısa olsa çok iyi olur😯😯

    YanıtlaSil
  13. Senin yazın kışa benzer türküsünün hüseyni olduğundan emin misiniz? Kürdi olması gerekiyor

    YanıtlaSil
  14. Şu güzel eseri ekleyebilir misiniz?

    Cemalin Ateş-i Camiyle Bir Şem-i Şebistandır
    O Şuhun Devr-i Raksı Şule-i Cevvale-i Candır
    Çemen Aray-ı Şeb-zendam-ı Kaddi Sayebahş Olmuş
    Hızr Asa Yetişmiş Nafiza Serv-i Hıramandır

    Terennüm:
    Gülüm Hey Mirim Yar Dost Yel Le Lel Li Te Rel Li
    Ye Lel La Ya La Ye Le Lel Lel Li Ömrüm Yar Yar

    YanıtlaSil
  15. Ben gibi sana âşık-ı üftâde bulunmaz adlı Tab'i Mustafa Efendi'nin Hüseyni eserini ekleyebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Gönüller Uğrusu Bir Yar-i Bi-Amanım Var Kara İsmail Ağa'nın eserini ekleyebilir misiniz?

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar kalenin ardı büber türküsü de mi hüseyni?

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar, listede yer alan parçaların hepsi Türk Sanat Müziği eserleri midir?

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.