Dermân arardım derdime derdim bana dermân imiş

Dermân arardım derdime derdim bana dermân imiş
Dermân arardım derdime derdim bana dermân imiş

Dermân arardım derdime derdim bana dermân imiş
Bürhân sorardım aslıma aslım bana bürhân imiş hay hay

Bürhân sorardım aslıma aslım bana bürhân imiş
Sağı solum gözler idim ben dost yüzünü görsem deyü

Ben taşrada arar iken ol cân içinde cân imiş hay hay
Ben taşrada arar iken ol cân içinde cân imiş

Öyle sanırdım ayrıyam dost gayrıdır ben gayrıyam
Benden görüp işiteni bildim ki ol cânân imiş hay hay

Benden görüp işiteni bildim ki ol cânân imiş
Savm-u sâlât-u hac ile sanma biter zâhid işin

İnsân-ı Kâmil olmaya lâzım olan irfân imiş hay hay
İnsân-ı Kâmil olmaya lâzım olan irfân imiş

Kanden gelir yolun senin ya kande varır menzilin
Nerden gelip gittiğini anlamayan hayvân imiş hay hay

Nerden gelip gittiğini anlamayan hayvân imiş
Mürşid gerektir bildire Hakk'ı sana Hakk'al-yakîn

Mürşidi olmayanların bildikleri gümân imiş hay hay
Mürşidi olmayanların bildikleri gümân imiş

Anla hemen bir söz dürür yokuş değildir düz dürür
Âlem kamû bir yüz dürür gören anı hayrân imiş hay hay

Âlem kamû bir yüz dürür gören anı hayrân imiş
İşit Niyâzî'nin sözün bir nesne örtmez Hakk yüzün

Hakk'dan ayân bir nesne yok gözsüzlere pinhân imiş hay hay
Hakk'dan ayân bir nesne yok gözsüzlere pinhân imiş

Beste: ?
Güfte: Niyazi-i Mısri
Makam: Hüseyni
Usûl: Sofyan
Form: İlahi
İcra: Necip Karakaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.