Şehnaz Makamı Şarkılar


Şehnaz Saz Semaisi

Şehnaz Saz Eserleri

Şehnaz Longa (Santuri Ethem Efendi)
Şehnaz Saz Semaîsi (Haydar Tatlıyay)
Şehnaz Saz Semaisi (Kemençeci Nikolaki)
Şehnaz Zeybek (Cengiz Onural)

Şehnaz Şarkılar

Beni âteşlere salan o kapkara siyâh gözler
Bezm-i meyde sâkîya devr'eylesin mül gibi
Bir dilberi sevdim ki güzeller güzelidir
Bir nev-civana dil müptelâdır
Dalda bir ishak öter
Dem-i visâl o şûha itâbı neylersin
Denizin dalgasını bekliyorum dinliyorum
Dîdem yüzüne nâzır, nâzır yüzüne dîdem
Dün gece gördüm o yâri daldım hayâle
Etmedin bir lâhza ihyâ hâtır-ı virânımı
Ey dilber-i işvebaz nedir bu sendeki naz
Ey verd-i rânâ şûh-i melek-veş
Feryâd ki feryâdıma imdâd edecek yok
Fırsat bulsam yâre varsam
Gönül durmaz su gibi çağlar
Merâm-ı andelibin vaslı güldür
Sana ey cânımın cânı efendim kırıldım, küstüm, incindim, gücendim
Söyle niçin benden kaçtın
Şehnaz peşrev ve Ah ne dehendir bu ne kaküldür bu sevdiğim
Vardım ki yurdundan ayağ göçürmüş
Zülfüne baktıkça ey şuhi cihan

Harici Linkler

Şehnaz Makamı Seyri

2 yorum:

  1. "Gönül Durmaz Su Gibi Çağlar" şarkısını eklerseniz sevinirim...

    YanıtlaSil
  2. Fikret Rahmi GÜVENER9 Eylül 2017 22:51

    Resul olarak yazdığım isteği yerine getirdiğiniz için müteşekkirim...

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.