Acemaşiran Makamı Şarkılar

Acemaşiran Taksim

Acemaşiran Saz Eserleri

Acemaşiran Longa (Haydar Tatlıyay)
Acemaşiran Peşrev (Neyzen Salih Dede)
Acemaşiran Saz Semaisi (M. Reşat Aysu)
Acemaşiran saz semaisi (Mısırlı İbrahim Efendi)

Acemaşiran Şarkılar

Acemaşiran Fasıl
Ağaç bütün meyve bütün ışık bütün
A Sultanım sen var iken
Bakma sakın benden yana
Bana hep böyle cefâ etme karışmam küserim
Bir haber ver ey sâbâ n'oldu gülistânım benim
Bir teselli beklerim gönlümdeki bin yâreye
Bin cefa görsem ey sanem senden
Biz ol âşıklarız kim dağımız merhem kabul etmez
Bu hâl zuhûr etmesin bir daha
Bulutlar kokunu getirir bana
Cânan okuyor aşkın ilahi sesidir bu
Dalga dalga saçını omzuna dökme yine
Dîlde derd-i iştiyâkı çekmeğe tâkat mı var
Dinle sözüm ey dilrûba
Düşme gör sevda bela gözlerdedir
Düştüm bir yol sevdasına
Eski şarkıları çoktan bıraktım
Ey çeşm-i ahu Mehlika
Ey lebleri gonca yüzü gül serv-i bülendim
Fettan gülüşün her kanayan kalbe devadır
Gam çekme güzel n'olsa baharın sonu yazdır
Gel ey denizin nazlı kızı nûş-i şarab et
Gönlüm düşüyor çırpınarak gizli kemende
Gönlüme bu sevgin düştü düşeli
Gönül aşkından oldu pâre pâre
Gönül sana tapalı kapın bana kapalı
Gönül seni ayık bulsam
Gördüm seni sevdim güzelim goncâ-i tersin
Kime hâlim diyeyim, kime feryâd edeyim
Lûtfeyle meded rahmeyle şehâ
Mahveder her neşeyi üftâdelik dildâdelik
Merhem koyup onarma sînemde kanlı dağı
Nâz etme gel ey mehlikâ
Neden kalbim seni sevdi
Ne hevâ-yi bağ-ı sâzed ne kenâr-ı kişt ma'râ
Nideyim bilmem elinden senin bilmem nideyim
O tebessüm o tavırlar o levendâne hıram
Rast geldim iki câne (Mavili)
Ruhumda derin yaralar
Sanma şâhım herkesi sen, sâdıkâne yâr olur
Seni kim görse derûnunda muhabbet uyanır (Gazel)
Şu İzmir'in dağlarında bülbül öter bağlarında
Tutuldum türlü derd-i bî-menende
Zehr'olsa bile nûş edelim câm-ı şârabın


Harici Linkler

Acemaşiran Makamı Seyri

11 yorum:

  1. Neredeyse üzerine bir örtü çektiğimiz bu öz müziğimizi bizlere hatırlatıyor,yaşatıyor,müzik diyarında sihirli bir yolculuğa çıkarıyorsunuz adeta.Harika bir müzik sitesi olmuş.Aradığım her şeyi çok rahat bulabiliyorum.Tüm emeği geçenlere gönülden teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Nikagos Aga - Ey Çeşm-I Ahu Mehlika

    YanıtlaSil
  3. tesadüfen denk geldigim bilgi ve emek harcanarak yaratilmis bu site,bu alanda ilgisi olan herkese seslenen ici dolu bir bilgi küpü.emegi gecen tüm emekcilerine sevgilerimle.Metin Erk

    YanıtlaSil
  4. Takipçinizin çoğalmasını, milletimizin bu zevki dinler ve anlar olmasını dilerim. Emeği geçenleri tebrik ederim...Hatice Mumyakmaz

    YanıtlaSil
  5. Milletimizin bu zevki dinlemesi ve anlamasını dilerim, harika bir hizmet olmuş, emeği geçenlere teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  6. Aynı sayfada hem icra hem notayı bulmak çok güzel kafamızdaki soruların büyük bir çoğunluğuna anında cevap bulmuş oluyoruz. Türkülerin de ayrı bir bölümde bulunması güzel benim sıkıntı yaşadığım konu ise Türk Sanat Müziğinde Türkülerin karşılığı olan makamların Ayak olarak geçmesi, çok zaman makamın karşılığı olan ayağı bulmakta zorlanıyorum. Zaten bir çoğu anonim olduğu için yöre ve bestekarı bulmak da sıkıntılı, ancak derleyene ve kaynak kişiye ulaşabiliyoruz kayıt altına alınmış ise, kayıt altına alınmayanların ise bilgilerine ulaşma şansımız hiç yok. Yine de güzel bir site emeği geçenlere teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. gam çekme güzel eserini de ekleyin lütfen

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar, sözleri İrfan Doğrusöz e ait "Gördüm seni sevdim güzelim gonca-i tersin" eserini de Acemaşiran bestelere ekleyebilirmisiniz, teşekkürler, iyi çalışmalar...

    YanıtlaSil
  9. "Seni kim görse der-ununda muhabbet uyanır" da bu makama örnek sanırım. Eğer yanılmıyorsam ekler misiniz?

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, "ne hevâ-yi bağ-ı sâzed ne kenâr-ı kişt ma'râ"
    Dede efendi'nin yürük semai usulünde acemaşîran eserini de ekleyebilirmisiniz,
    Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Dr.Selahattin İçli nin bestelediği sözleri Cansın Erol a ait "Eski şarkıları çoktan bıraktım" adlı eseri de ekleyebilirmisiniz,
    Teşekkürler

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.