Ferahnak Makamı Şarkılar


Ferahnak Taksim

Ferahnak Saz Eserleri

Ferahnak Saz Semaisi (Vecdi Seyhun)
Ferahnak Peşrev (Ahmet Hatipoğlu)

Ferahnak Şarkılar

Beğendim seni efendim geçmem aslâ ben
Bir dilbere dî düştü ki mahbûb u dilimdir
Dil verdim ol gonca-i izâre
Figan eder yine bülbül bahar görmüştür
Gel unuttuk sohbeti meyhaneyi
Hoş yaratmış bâr-i ezel
Meyl eder bu hüsn ile kim görse ey gül-fem seni
Resm-i sûr oldu müheyyâ şâd-u handan vaktidir
Rûhumda bahar açtı, onun bülbülü sendin
Sensiz cihânda âşıka işret revâ mıdır
Söyletme beni canım efendim kederim var
Şevka mahrum kıldın artık tab'-ı mahzûnânemi

Harici Linkler

Ferahnak Makamı Seyri
Türk musikisinde ferahnak makamı ve tarihsel gelişimi (Makale)

8 yorum:

  1. Hocam, bu makamda şarkı varsa, onu icra etmeniz, makamı tanımamıza yardımcı olur...Kanatimce..Saygılar..

    YanıtlaSil
  2. Bu makamda, rastladığım en güzel eser; Orhan Gencebay'dan; Vaktinde Gel Sevgilim

    YanıtlaSil
  3. Dü çeşmimden gitmez aşkın hayali - Mustafa Çavuş - Ferehnak olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaktinde gel sevgilim orhan gencebayın eseri ferahnaktır

      Sil
    2. Hisar buselik...

      Sil
  4. bu makamda bestelenmiş en güzel şarkılardan biri de Artaki Candan'ın "ruhumda bahar açtı" şarkısıdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın E. Barlas

      Yazdığınız eser blogda var, bloga eklenmesini istediğiniz bir eser olursa ilgili sayfaya yazmanız durumunda eklenecektir. İlginiz için teşekkür ederiz.

      Sil
    2. Vaktinde gel sevgilim

      Sil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.