Nişaburek Makamı Şarkılar

Nişaburek Taksim (Necdet Yaşar)
Nişaburek Eserler

Nişaburek Saz Semaisi (Seyyid Ahmet Ağa)

Aşkı fısıldar sesin
Ayrılık yarı ölmekmiş
Bilmem ki ne yaptım sana ben neyledim aya gel canım
Bir kerre yüzün görmeyi dünyâya değişmem
Bir söz dedi cânân ki kerâmet var içinde
Bin zebân söylersin ol çeşm-i sühân pervâz ile
Ey gül ne acep silsile-i müşg-i terin var
Ey nihâl işve bir nevres fidânımsın benim
Gel ey sabâ o gül-i hoş-nûmâyı söyleşelim
Görmek ister daima her yerde çeşmânım seni
Gül yüzün soldukça ömrümden siler her neş'eyi
İftirakınla efendim bende takat kalmadı
Kırdı geçirdi beni sadme-i dehr-i deni
Küşâde sînesi bilmem ki bir sehâsı mı var
Mest-i nazım kim büyüttü böyle bi-perva seni
Meyl edip bir gül’izare
Varsın gönül aşkınla harab olsun efendim

Harici Linkler

Nişaburek Makamı Seyri

5 yorum:

  1. bu sayfa harika emeklriniz için teşekkür ederiz ellerinize sağlık
    tango notalarını çoğaltırsanız çok memnun olacağım
    -sensiz kaldığım geceler
    -cok uzakta bir ilkbahar gecesinde
    -cok ağladım çok inledim
    -güller dikensiz olmaz
    -simsiyah bakışların siyah gözlere
    -bakışların derin derin TEKRAR TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  2. Büyük emek ile kültürümüze önemli katkılar yaptığınız için sizlere minnetarız.

    YanıtlaSil
  3. Sitenize yıllardır her girişimde büyük minnettarlık duyuyorum.Hem söze, hem notaya, hem yoruma ulaşmak mükemmel. Emeklerinize sağlık, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Şimdi de nişabürek makamına müptela oldum..

    YanıtlaSil
  5. Değerli site sahibi; kanunî Vecihe Daryal'ın "Gül yüzün soldukça ömrümden siler her neş'eyi" adlı eserini eklemenizi rica ederim. Uğur GÖRGÜLÜ

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.