Hicrânı açmıştır sînede yâre (Sabret Gönül)

Sadi Hoşses
Hicrânı açmıştır sînede yâre (Sabret Gönül)
Sabret Gönül
Sabret Gönül
Hicranı açmıştır sînede yara
Zavallı gönlümün neş'esi kara
Talihin zulmeti yol vermez yâra
Bahtım kara, gül kara, sümbül kara

Sabret gönül birgün olur bu hasret biter
Çekilen acılar canım gün olur geçer

Bir gül için bülbül giymiş karalar
Sînem üzre göz göz olmuş yaralar
Bu dert beni iflah etmez paralar
Benim derdim dermanın bilen yok

Sabret gönül birgün olur bu hasret biter
Çekilen acılar canım gün olur geçer

Beste: Sâdi Hoşses
Güfte: Karacaoğlan
Makam: Mahur
Usûl: Düyek

Amatör Sesler
Ercan İnce

5 yorum:

  1. Efendim bu Şarkının makamı Rast'tır.

    YanıtlaSil
  2. ÇAĞDAŞ İZMİRLİ28 Haziran 2013 15:13

    daha rast makamı nedir bilmeden rast yazıyorsunuz..bu eser mahur dur..rahmetli sadi hoşses hocamdan birebir geçmiştik izmirde...zaten eser girişinden belli..direk mahur perdesi ile başlıyor ve genel de de üst perdelerde geziyor..lütfen yanlış bilgilendirme yapmayın..bazı yerlerde rast olarak geçsede yanlıştır..BU ESER MAHURDUR

    YanıtlaSil
  3. Evet bu eserim makami MAHUR makamidir. Bana da bu eseri Sadi Hosses Hocam birebir calistirmisti.

    YanıtlaSil
  4. Eser Karacaoğlan değil, Emrah'a aittir.

    YanıtlaSil
  5. Direk değil direkttir o..

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.