Hasretle bu şeb gâh uyudum gâh-i uyandım

Hasretle bu şeb gâh uyudum gâh-i uyandım
Hasretle bu şeb gâh uyudum gâh-i uyandım

Hasretle bu şeb gâh uyudum gâh-i uyandım
Hasretle bu şeb gâh uyudum gâh-i uyandım,
Hep ol mehi andım.

Eğlence edüp hab-û hayalin, oyalandım,
Ta subha dayandım.

Kan ağladım içtikçe mey-i bezm-i firakı,
Bi mihnet- i saki.

Peymane gibi gâhi dolup, gâhi boşandım,
Her renge boyandım.

Verdim bu gece şem ile pervaneye hayret,
Pür-sûziş- i hasret.

Yanup Yakılup gâhi durup, gâhi dolandım,
Ateşlere yandım.

Derdin, elemin çekmeye, yok tâb ü tüvanım,
Ey ruh-i revanım.

Dil verdim ise, ben seni insafida sandım,
Canımdan usandım.

Nakdiyne-i cân elde gezip, dehr-i dolaştım.
Çok şuha sataştım.

’’Pertev,, dil-i  biçâreye bir çare arandım.
Bin derd kazandım.

Beste: Nevres Paşa
Güfte: Edhem Pertev Paşa
Makam: Uşşak
Usûl: Aksak
İcra: Gönül Makamı

1 yorum:

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.