Karcığar Makamı Şarkılar

Karcığar Fasıl

Karcığar Saz Eserleri

Karcığar Peşrev (Kemani Tatyos Efendi)
Karcığar Saz Semaisi (Kemençeci Nikolaki)

Karcığar Eserler

Ah efendim dinle gel şu nâle-vü feryâdımı
Arı olsam bakmaz idim balına
Aşkımın kadrini bilmeyen güzel
Bana o kadar yakınsın ki seni ben sandım
Benliyi aldım kaçaktan (Karcığar Köçekçe)
Bilmem ki safâ neş'e bu ömrün neresinde
Bir goncaya bir hâre nigâh eyledi bülbül
Bir gölge ol beni peşinden koştur
Bir gün gelecek sen de beni anlayacaksın
Bir gün seviyor ertesi gün kıskanıyor kalbi derinden
Bir kuş uçmaz kervan geçmez ellerde kalırdım
Bu kış hanım İstanbul'a taşın da
Çeşmânı o mehveşin elâdır
Dağları hep kar aldı
Dile düştüm senin yüzünden yine
Gerçi kıyamam iki gözüm uykuya kansın
Git diyorsam da gitme
Gönül beni usandırdı
Görünce ben seni ey mah
Gülmezse yüzün goncaların kalbi kan ağlar
Hani bir gün bile görmezsen ölürdün güzelim
Hem seversin hem yanarsın hem yine âvâresin
Hüsnüne etvâr-ı nâzın şan senin
İçtim bu gece ben hiç durmadan içtim
Kara bulutları kaldır aradan
Mest oldu gönül gözlerini gördüğüm akşam
Nedir bu işveli edâ cânım yeter artık ah yeter artık
O ahu bakışlara bir anda kandın gönül
Senin güzel yüzünü senin şirin sözünü unutmadım sevgilim
Tanburamın ince kıvrak beli var
Unutmadım seni ben her zaman kalbimdesin
Vah me'yûs-i visâlindir gönül
Yeşil olur Konya'nın Meram'ı (Konyalı Kız)
Zehr-i aşkın dem-be-dem artar gönülde gam olur

Harici Linkler

Karcığar Makamı Seyri

4 yorum:

  1. güzellikler derinlerde saklıdır onları gun yüzüne çıkarmak hem e m e k gerektirir hem sabır bir de keşfedebilmek nemlidir karcığar makamı insanın iç tellerni titretir bu bir tercih meselesidir

    YanıtlaSil
  2. Git diyorsam da gitme, ardından içim yanar...
    Ziya Taşkent

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, Karcığar makamında, Saadettin KAYNAK a ait "dağları hep kar aldı" eserini de paylaşabilirmisiniz, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Emeği geçen herkese sonsuz saygılar. Bu güzeller güzeli siteyi maalesef henüz bu gün keşfedebildim. Emeğinize, yüreğinize sağlık. Umarım harcadığınız zamanı kat be kat güzelliklerle geri alırsınız...

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.