Ok gibi hûblar beni yaydan yabana attılar

Ok gibi hûblar beni yaydan yabana attılar
Ok gibi hûblar beni yaydan yabana attılar
Ok gibi hûblar beni yaydan yabana attılar
Bilmediler kadrimi ucuz bahâya sattılar
Neydi vaktinde güzeller bûseler vâdettiler
Bir söz ile hâsılı şu gönlümü aldattılar
Hani ya sâdık deyû methettiğin ol nevcivân
Dün gece ol dilberi bir bâdeye oynattılar
Gördüm ol hûri sıfat ağyâr ile ülfet eyler
Hasetinden Dertliyi toplar gibi patlattılar

Beste: ?
Güfte: Dertli
Makam: Muhayyer
Usûl: Düyek
Form: Şarkı
Seslendiren: Nesrin Sipahi

1 yorum:

  1. Bestecisi belli olmayan bu şarkı türk divan müziğinin başyapıtlarından biri.muhteşem melodi dokusu, espiri ile lirizmi çok güzel harmanliyor. Tabi Dertli nin dizeleri ile melodi sarmaş dolaş olmuş.

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.