Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul


Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul
Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul
Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul
(Ah ah) Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul
Görmedim gezmediğim, sevmediğim hiç bir yer
Ömrüm oldukça gönül tahtıma keyfince kurul
Sade bir semtini sevmek bile bir ömre değer

(Ah) Nice revnaklı şehirler görünür dünyada
Lâkin efsunlu güzellikleri sensin yaratan
Yaşamıştır derim en hoş ve uzun rüyada
Sende çok yıl yaşayan, sende ölen, sende yatan
(Ah ah) Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul

Beste: Münir Nûrettin Selçuk
Güfte: Yahyâ Kemâl Beyatlı
Makam: Hicaz
Usûl: Semâî
Form: Şarkı
Seslendiren: Münir Nûrettin Selçuk

2 yorum:

  1. Istanbul bu kadar guzel dizelere dokulur bu kadar guzel bestelenir. Bu eser dunya var oldugu surece zevkle dinlenir. Hem yazari hem bestekari nur icinde yatsin. Her ikiside branslarinda duayen isimler.

    YanıtlaSil
  2. Mükemmel bir eser gercekten . güfte ve beste anca bukadar uyumlu olabilir. Iki buyuk ustaya Yahya kemal Beyatlıya ve Münir nurettin selçuk ustadları saygiyla yadediyoruz .mekanları cennet olsun . Ruhlarİ sad olsun .

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.