Ondört bin yıl gezdim pervanelikte (Haydar Haydar)

Ondört bin yıl gezdim pervanelikte (Haydar Haydar)
Ondört bin yıl gezdim pervanelikte (Haydar Haydar)
Ondört bin yıl gezdim pervanelikte (Haydar Haydar)
Ondört bin yıl gezdim pervanelikte (Haydar Haydar)
Ondört bin yıl gezdim pervanelikte
Sıdk-ı ismin duydum divanelikte
İçtim şarabını mestanelikte
Kırkların ceminde dara düş oldum (2)
Kırkların ceminde dara haydar haydar haydar haydar haydar haydar haydar dost düş oldum

Güruh-u naciye özümü kattım
İnsan sıfatından çok geldim gittim
Bülbül oldum firdevs bağında öttüm
Bir zamanlar gül için zara düş oldum (2)
Bir zamanlar gül için haydar haydar haydar haydar haydar haydar haydar dost zara düş oldum

Yöresi: Erzincan
Kaynak Kişi: Ali Ekber Çiçek
Derleyen: Ali Ekber Çiçek
Notaya Alan: Can Etili
Seslendiren: Ali Ekber Çiçek

Notlar:

1) Bir sitede bu konu işlenmiş ve bu eserin Ali Ekber Çiçek tarafından türkü formunda bestelendiği yazılmış. http://www.enpolitik.com/haber/288600/haydar-haydarin-notasini-kim-yazdi.html

2)  Halk Ozanı ve Araştırmacı Yazar Sait Küçük, sözlerin Aşık Sıtkı baba'ya ait olduğunu kanıtlarıyla birlikte yazmış. https://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=1639

3)Konu hakkında bir başka inceleme https://dersimgazetesi.net/haydar-haydar-ve-14-bin-yil-yanlisi

4) Bizler konunun uzmanı değiliz, amacımız müzikseverlere hoşça vakit geçirebilecekleri bir blog hazırlamaktı. O yüzden yukarıdaki linklere tıklayıp uzmanların görüşlerini okuyarak doğru bilgilere ulaşabilirsiniz.

3 yorum:

  1. Çok güzel teşekkür ederiz ama bunu birde Almanca tercümesi varmı

    YanıtlaSil
  2. http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=1639

    Okunmasında yarar var

    YanıtlaSil
  3. Eser Nikriz makamında mı? Dizilişi kulağa öyle geliyor.

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.