Sevdim seni mabuduma Canan diye sevdim

Sevdim seni mabuduma Canan diye sevdim
Sevdim seni mabuduma Canan diye sevdim sözleri ve notası

Sevdim seni mabuduma Canan diye sevdim
Bir ben değil âlem sana Hayran diye sevdim

Evlad-u iyalden geçerek Ben Ravzana geldim
Ahlakını meth etmede Kur’an diye sevdim

Kurbanın olam Şah-ı Resul Kovma kapından
Didarına müştak olacak Yezdan diye sevdim

Ârifler meth eyler iken cemâli pak nur
Hep nura gark oldular vicdan diye sevdim

Mahşerde nebiler bile Senden medet ister.
Gül yüzlü melekler sana Hayran diye sevdim

Bülbülde senin bağrı yanık dest-i nigârın
Yanmıştı sana Yusuf'u Kenan diye sevdim

Beste: ?
Güfte: ?
Makam: Segah
Usûl: Sofyan
İcra: Sami Özer

1 yorum:

  1. şâh-ı Rasûl değil, doğrusu "şâh-ı rusül" olmalı ! (bunu Türkçe metinde düzeltilerek yazılmalı) rasul= bir peypamber demek, rusül=peygamberler demektir (Arapça) 'şâh-ı rasul'=peygamber şâhı uygun olmuyor mana olarak, burda kastedilen Paygamberimiz S.A.V.'dir, dolayısıyla Peygamberlerin Şâhı=Peygamberimiz S.A.V. olduğundan metinde "şâh-ı rusül" olmalı...(bu hatalı okuyuşu imam hatipler de yapıyor farkına varmadan, dikkat edilirse mana yerini bulur)...Selamlarımla.

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.