Yâ ilâhî cümle sensin cümle sen

Yâ ilâhî cümle sensin cümle sen
Yâ ilâhî cümle sensin cümle sen sözleri ve notası

Yâ ilâhî cümle sensin cümle sen
Sen duruken diyemezem bana ben

Zât-ı Hakk'a vâsıl olmaz ol kişi
Geçmeyince cümle kendi kendinden

Rü'yet-i dîdâr-ı dost olmaz nasîb
Nâr-ı aşka yanmayınca bu beden

Cümle varlık varlığındır vârı yok
Varlığındır varı yoğu var eden

Ben bana baksam görünmez bana ben
Görünen dîdâr-ı Hakk'dır cümleden

Ben de bildim ki bilinmez yaradan
Kişi kendi çıkmayınca aradan

Görünen Hakk'dır gören Hakk gösteren
Ya Nizâmoğlu iki görmek neden

Beste: İsmail Dede Efendi
Nutuk: Nizamoğlu Seyyid Seyfullah
Makam: Bestenigar
Usul: Çenber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.