Zeytinyağlı yiyemem aman

Zeytinyağlı yiyemem aman basma da fistan giyemem aman

Yunanca versiyonu

Zeytinyağlı yiyemem aman

Zeytinyağlı yiyemem aman
Basma da fistan giyemem aman
Basma da fistan giyemem aman
Senin gibi cahile ben efendim diyemem aman

Kaldım duman içi dağlarda
Sevgili yârim nerelerde?
Kaldım duman içi dağlarda
Sevgili yârim nerelerde

Kara üzüm asması
Yeşil olur yazması
Ben yarimden ayrılmam
Ben yarimden ayrılmam
Kara yazı yazması kara yazı yazması

Kaldım duman içi dağlarda
Sevgili yârim nerelerde?
Kaldım duman içi dağlarda
Sevgili yârim nerelerde

Asmadan üzüm aldım
Sandıkla çeyiz sardım
Sandıkla çeyiz sardım
Verin benim yârimi annemden izin aldım

Kaldım duman içi dağlarda
Sevgili yârim nerelerde?
Kaldım duman içi dağlarda
Sevgili yârim nerelerde

Yöre: Bursa
Kaynak kişi: İhsan Kaplayan
Derleyen ve notaya alan: Muzaffer Sarısözen

Not: Zeytinyağlı yiyemem aman adlı türkünün Yunanca bir şarkının melodisi üzerine Amerika tarafından sömürü amaçlı Türkçe sözler yazdırıldığı söylenir, ne kadar doğru olduğunu bilemeyiz, ancak bu durumdan herkesin haberdar olması için buraya bir link bırakıyoruz. https://www.veryansintv.com/zeytinyagli-yiyemem-aman-turkusunun-cok-derin-siyasi-hikayesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.