Geçti sevdalarla ömrüm ihtiyâr oldum bugün

Geçti sevdalarla ömrüm ihtiyâr oldum bugün
Geçti sevdalarla ömrüm, ihtiyâr oldum bugün

Geçti sevdalarla ömrüm, ihtiyâr oldum bugün
Ak pak olmuş saçlarımla bî-karâr oldum bugün
Bir muhabbet neş'esiyle ilkbahâr oldum bugün
Ben huzurunda yer öptüm, tacidâr oldum bugün

Beste: Şükrü Tunar
Güfte: Hüseyin Siret Özsever
Makâm: Hüseynî
Usûl: Müsemmen
Form: Şarkı
Seslendiren: Müzeyyen Senar

Aynı güftenin Nuri Halil Poyraz tarafından Beyati makamındaki bestesi için lütfen buraya tıklayınız.

10 yorum:

  1. Böyle bir güfteye-böyle bir besteye ve böyle bir yoruma söz söylemek yerine damlalarla göz yaşı gönderiyorum.M.Muhtar ÖK.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bu şarkıyı çok seviyorum,tabi 76 yaşına gelince bizlere hitap ediyor.

      Sil
  2. yüreğimi söküyor

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşlar H.Siret Özsever'in sözlerini yazdığı ve Şükrü Tunar'ın bestelediği Hüseyni makamındaki bu şarkı şairin sevdalarla geçen bir gençliğin sonunda ilahi aşka yönelerek tacidar (TAÇLANMA,TAÇ GİYMEK)olmanın huzurunu anlatmaktadır.Aynı duyguları 'Seher vakti çaldım yarin kapısını,baktım yarin kapıları sürmeli'türküsünde de görüyoruz.Saygılarımla,Tevfik Kuzu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen doğru , ilahi bir yönelişin ifadesidir bu

      Sil
  4. YIL 1950.BEŞİKTAŞ ÇELEBİ SOKAKTA KOL KOLA İKİ YOKSUL YAŞLI KADIN BU ŞARKIYI SÖYLEYİP İLERLİYOR.5-10 KURUŞ VEREN OLURSA NAFAKAYI ÇIKARTACAK.DÜNYA HARPLERİ VE YOKLUKLARIN İNSANLARIN YÜZLERİNDE İFADE BULDUĞU YILLAR.BİR HÜZÜNDÜR BANA BU ŞARKI.

    YanıtlaSil
  5. Bir Nuri Halil Poyraz bestesidir

    YanıtlaSil
  6. Bestenin Şükrü Tunar'a ait olduğu yanlış bilgidir.Nuri Halil Poyraz bestesidir.İlgilenenler için:
    http://www.kimkimdir.net.tr/kisiler/nuri-halil-poyraz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuri halil Poyraz aynı güfteyi Beyati makamında bestelemiştir..

      Sil
  7. Sanırım bu güfte birden fazla bestelenmiş. Farklı formlarını dinledim. Her iki besteci de bestelemiş sanırım.

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.