Kalenin dibinde bir taş olaydım


Kalenin dibinde bir taş olaydım
Kalenin dibinde bir taş olaydım

Kalenin dibinde bir taş olaydım
Gelene gidene gidene gidene yoldaş olaydım
Bacısı güzele gardaş olaydım

Kalk gidek meyhanaya mey hana hana ya
Çayhanaya çay hana ya mey hana hana ya
Baba gönlüm eylensin
Yarın Hakkın divanında divanında
Divanında doğru da söylensin

Kalenin dibinde üç ağaç incir
Elinde kelepçe kelepçe kelepçe boynunda zincir
Zinciri çok sallama kolların incir

Kalk gidek meyhanaya mey hana hana ya
Çayhanaya çay hana ya mey hana hana ya
Baba gönlüm eylensin
Yarın Hakkın divanında divanında
Divanında doğru söylensin

Yöre: Kerkük
Kaynak kişi: Abdulvahit Kuzecioğlu
Derleyen ve notaya alan: Nida Tüfekçi
Seslendiren: TRT2 Katre programında Abdurrahman Kızılay

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.