Ben gidiyom emanetin Allah'a


Ben gidiyom emanetin Allah'a
Ben gidiyom emanetin Allah'a
Kara gözlüm bu ellerde kal gayrı
Çekti kısmet götürüyor gurbete
Dost elinden ayrılıyor yol gayrı

Gidiyorum kara gözlüm ağlama
Ataş atıp yüreğimi dağlama
Yolcuyum ben beni yoldan eğleme
Ağlayarak bu ellerde kal gayrı

Benim arz ettiğim kaşı kemandır
Aşk elinden garip halim yamandır
Gidiyorum gelen câm gümendir
Helalleşek kara gözlüm gel gayrı

Yöre: Kırşehir
Kaynak kişi: Kırşehirli Aşık Said
Seslendiren: Neşet Ertaş

2 yorum:

  1. "Gidiyorum geleceğim gümendir." olacak Gümen : heves ,istek,inanç demektir. Yani gidiyorum ama dönmeye hevesliyim,istekliyim anlamı yüklenmiştir.

    YanıtlaSil
  2. Gümen= Bilinmeyen, meçhul anlamına gelir.

    YanıtlaSil

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.