Suzinak Makamı Şarkılar

Suzinak Makamı

Suzinak Saz Eserleri

Suzinak Peşrev (Kemânî Tatyos Efendi)
Suzinak Saz Semaisi (Kemençeci Nikolaki)
Suzinak Saz Semaisi (Kemânî Tatyos Efendi)

Suzinak Eserler

A benim mor çiçeğim
Âşık oldum sana ey gonca dehen
Atfetme sakın hançer-i müjganını nâgâh
Aylardır gül yüzünü göremez oldum senin
Ayrı düştüm sevgilimden dünya bana dar oldu
Beni bizâr ederken serzenişler
Benim yârem gibi yâre bulunmaz
Bilmem bana bakdıkça neden hep gülüyorsun
Bir günâh ettimse cânâ sûznâk oldum yeter
Bir güzele kul oldum tâ gönülden vuruldum
Câm-ı aşkın içtim oldum derdinâk
Câna firâk-ı aşkın ile suzinakinem
Cevrin yeter artık bu kadar olma sitemkâr
Dokunma kalbime zirâ çok incedir kırılır
Durmadan aylar geçer yıllar geçer gelmez sesin
Ellere uzaktan bak bana yakın gel
Firkatine can dayanmaz
Geçti âlâm-ı firâkın cânıma
Gözlerin bir içim su içim yandı doğrusu
Gözümden gitmiyor bir dem hayalin
Gülüp geçtin ben ağlarken, şimdi sitemin niye
Hâl-i dilimi şerh edemem kimseye eyvâh
Hasreti kadehlerden ümitle içiyorum
Hasretle yanan kalbime yetmez gibi derdim
Hüsn âlemini tuttu senin şöhret ü şânın
Kuzucağım ne kaçarsın benden
Müptelâ-yı derd olan dîller devâdan geçtiler
Ne müşkülmüş seni sevmek sana yâr olmak
Pek özledim o demleri seninle bu yerleri
Pek revadır sevdiğim ettiklerin
Rûz u şeb âh eylemekten çâk-çâk oldum yeter
Saklayıp kalb-i mükedderde seni
Sazın gibi al sinene vur kalbimi inlet
Sen bezmimize geldiğin akşam seher olmaz
Sensiz geceler geçti hayâlât ile bî-hâb
Sonbahar goncası mı göğsünün üstündeki gül
Şimdi uzaklardasın, gönül hicrânla doldu

Harici Linkler

Suzinak Makamı Seyri

1 yorum:

Sitemizi geliştirebilmemiz için YORUMUNUZ önemlidir. Sitede olmasını arzu ettiğiniz eserleri ilgili makamın olduğu sayfaya yazarsanız eklemeye çalışırız. Yorum yazarken lütfen Türkçe kullanımı konusunda hassas olunuz. Çalışmayan videoların altına not yazarsanız düzeltebiliriz. Sitemizi beğendiyseniz lütfen Facebook, Twitter gibi ortamlarda paylaşınız.